KEEP THE TRUTH COMING. NR 3

Skriv ett inlägg varje dag och ta ett ämne från raden, alla ämnen ska ha skrivits om!
  1. Skriv om en låt du älskar och varför du gör det.
  2. Skriv om kärlek, lämnas öppet
  3. Skriv om 5 valfria kompisar
  4. Skriv om dig själv
  5. Skriv om något du älskar
  6. Skriv om en gammal hemlighet (om du vågar)
  7. Skriv om en bästa vän
  8. Skriv om något du brinner för
  9. Skriv om något rolig du varit med om
  10. Skriv om det pinsammaste som hänt dig
Du behöver inte ta dem i ordning.
 
Nu kommer den roligaste och troligen svåraste delen, att nöja sig att skriva om bara 5 kompisar!  Jag har verkligen super fina vänner som jag känner att jag kan lita på, vara mig själv med samt ha kul med. Och det, tycker jag är det viktigaste.
 
Sen till alla mina kompisar som läser det här, bara för att jag inte tog med er betyder inte att ni inte lika viktiga! Jag älskar er allihop♥
Jag och Jossis på studenten 2011.
Josefin
Är en av mina bästa vänner som jag lärde känna första året på gymnasiet. Vi delade tortyren som kallades spanska steg 3. När jag lärde känna Jossis så var hon väldigt tyst, jag antog att hon var en blyg person, men när hon väl pratade så var hon väldigt glad och skojade gärna. Det jag älskar med Jossan är att jag vet att hon är en ärlig och snäll person som jag vet att jag kan lita på. Vi kompleterar varandra så sjukt bra då jag är lite crazy och hon är lugn och stabil. Sen att vi delar gemensamma intressen som shopping, bio, filmmys och JURASSIC PARK är en stooor bonus ;) Något jag verkligen saknar är att se min kinapuff varje dag men som tur är har hon flyttat tillbaka till Ua så vi kommer ses oftare nu i alla fall! Jag skulle kunna skriva flera sidor om Jossan för hon är verkligen en super fin vän som har ett hjärta av guld. Och jag hoppas alla har en vän som hon♥
Jag och Linn på Studenten 2011.
Linn
Det är svårt att tro att Linn och jag bara har känt varandra i knappt 2 år! Jag lärde känna Linn först på riktigt i 3an på Gymnasiet då det blev lite drama som gjorde att vi träffades och lärde känna varann mycket mer. Linn är absolut en av mina bästa vänner som jag vet alltid finns där för mig när jag känner mig lost eller måste dra upp mina eviga problem. Hon klagar aldrig och försöker alltid hjälpa mig! Eftersom vi bor på olika håll nu så ses vi inte så ofta som jag skulle önska, men när vi ses så känns det verkligen inte som vi varit ifrån varandra alls och vi kan lätt prata bort flera timmar. Linn är en person som är så lätt att älska för hon är genom snäll och givmild. Hon är otroligt stark och det tror jag inte hon ens vet själv. Hon är en av de starkaste personerna jag vet. Och det är verkligen en sån person som man bara vill att allt ska gå bra för och att hon får vakna upp lycklig varje dag. En finare person får man leta efter♥
Jag och Moa innan en av våra speciella utekvällar.
Moa
Moa är en av mina äldsta vänner (i alla fall från Uddevalla), vi lärde känna varandra i 6an när jag precis flyttat till Uddevalla. Från första stund tyckte jag om Moa. Hon var otroligt lätt att prata med, snäll och sådär härligt energisk som man bara älskar hos människor. Jag och Moa tappade tyvärr kontakten under slutet på högstadiet pga av massa dumma saker där jag gjorde mycket fel som jag ångrar enormt idag! Men vi hittade tillbaka till varann under gymnasiet vilket jag är så glad för eftersom jag saknat att ha en så fin människa i mitt liv som alltid får mig glad som alltid har nära till skratt men som ändå kan vara där för en när man är ledsen. Just nu är Moa ett år utomlands och arbetar och jag saknar henne väldigt ofta, speciellt våra utekvällar! Haha skrattar bara av att tänka på det! Som jag nämnde innan så har jag känt Moa väldigt länge nu, 8 år?! Och hon är fortfarande en så underbar person, ett lyckopiller i mänsklig form helt enkelt! ♥
Julia och Isabelle innan en utekväll.
Isabelle
Isabelle är en av mina nyaste kompisar. Vi lärde känna varandra på hösten 2011 precis innan jag skulle flytta och allt! Jag lärde faktiskt känna Isabelle genom Moa som då jobbade med Isabelle. Men som sagt jag skulle flytta från Uddevalla och Isabelle hade rätt nyligen flyttat till Uddevalla. Vi träffades en kväll då jag skulle ut med Moa och Julia (som är Moas bästa kompis och som jag fått nöjet att lära känna jag med, som också hon är en så sjukt härlig och fin människa att man knappt tror det är sant!) När jag väntade på Moa med Julia berättade Julia att Moa skulle ta med en tjej som hon lärt känna via jobbet och jag blev först lite misstänksam och undrade vem detta var, men det visade sig att det var en extremt underbar person som kom in i mitt liv och jag är fortfarande jätte glad över att ha Isabelle i mitt, då hon är som en frisk vind som ger nya perspektiv och så snälla människor som Isabelle finns det inte många av. ♥
Annette och Jossan på Studenten 2011.
Annette
Annette är en av mina galnaste vänner? Haha. Nää men hon är verkligen ett vildfrö som man inte kan annat än att älska! Annette lärde jag känna i 1an på gymnasiet genom gemensamma vänner. Men det var först på sommarlovet mellan 2an och 3an som vi lärde känna varandra bättre och på så kort tid! Jag kände att jag kunde prata med Annette om allt och hon var så otroligt snäll och förstående och ville alltid mitt bästa, vilket hon fortfarande är och vill! Annette är en av de få personerna som verkligen förstår mig när det kommer till en viss sak och att ha en person som förstår något otroligt jobbigt är så skönt. Med Annette har man alltid roligt och varje gång vi ses är det precis vad vi har! Det jag älskar med Annette är att hon är framåt, hon pushar mig och vill alltid ens bästa. Det är t.ex. tackvare henne som jag inte slösade mer tid på en viss idiot som inte förtjänar ens tid och för det är jag henne evigt tacksam. Och för en så fin person vill jag bara det bästa för hon förtjänar verkligen allt gott som finns♥
 
Sådär har ni mina 5 vänner. Fast guu hade lätt kunnat skriva om fler men det får bli nästa gång. Älskar er alla så mycket♥ Och förlåt för bilderna men jag tycker ni är finare än finast!
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Haha, vaddå förlåt för bilderna?? XD As-sköna! :D Värmer stort i hjärtat på mig när jag läser detta och ska göra upp för dig! ;) ... Har varit här i 5 månader imorgon så bara 7 månader kvar tills vi kan ha våra sjukt underbara utekvällar!! Pöss på dig! :)

Svar: Åh va jag längtar!!!! Puss och kram på dig!!! <3
Maria Valentin

2013-02-10 @ 00:10:46
URL: http://ensamsoldat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0