KEEP THE TRUTH COMING. NR 5

London Augusti 2012.
Skriv ett inlägg varje dag och ta ett ämne från raden, alla ämnen ska ha skrivits om!
  1. Skriv om en låt du älskar och varför du gör det.
  2. Skriv om kärlek, lämnas öppet
  3. Skriv om 5 valfria kompisar
  4. Skriv om dig själv
  5. Skriv om något du älskar
  6. Skriv om en gammal hemlighet (om du vågar)
  7. Skriv om en bästa vän
  8. Skriv om något du brinner för
  9. Skriv om något rolig du varit med om
  10. Skriv om det pinsammaste som hänt dig
Du behöver inte ta dem i ordning.
 
Fråga 5.
 
Oj, det är verkligen svårt att komma på något man älskar så mycket att man ska ägna denna punkt till det.
Men något jag verkligen älskar är att resa. Ni trodde jag skulle skriva vindruvor eller hur! Haha.
Jag har rest hela mitt liv och jag är så otroligt tacksam till mina föräldrar för att de tog med mig på resorna de ville göra. Jag tror faktiskt det är vanligare än man tror att föräldrar inte tar med sina barn på resor, dels för det är dyrare och dels för de vill ha egen tid. Sen kanske två år tillbaka har mina föräldrar börjat resa utan mig, jag är ju ändå vuxen så det visste jag ju skulle hända men jag blir fortfarande förvånad över hur konstigt det känns när de ska resa iväg och jag inte ska följa med.
Så tror jag mina föräldrar också har känt också när jag rest bort utan dom. Men i alla fall.
Jag har varit på massa olika platser i världen och fått flyga och bo på hotell. Jag fick uppleva Disney World som barn! Det kan ingen som inte gjort det som barn förstå hur fantastiskt det verkligen är.
Jag som alltid älskat Lilla sjöljungfrun så länge jag kan minnas fick se henne "på riktigt" och vara en del av hennes värld. Och det är riktig lycka och den känslan jag kände då kan jag fortfarande komma ihåg fast det är över 12 år sedan!
Varför jag älskar att resa är för att jag tycker om att åka bort. Liksom få ett break från vardagen och uppleva något hela annat. Så därför är jag till exempel väldigt övertygad om att jag inte skulle kunna va tillsammans med någon som var Sverige kär och aldrig ville resa, för jag behöver den kicken att veta att man ska ut och se sig om i världen.
Sen reser jag aldrig någonstans kallt. Jag betalar inte för att åka till snön, det är verkligen att kasta pengarna i sjön. Jag är verkligen inget fan av kyla eller snö.

Så det är väl därför jag alltid har älskat att resa också, för jag vet att jag ska någonstans där det är varmt och man kan bada!
Mina favoritresemål är absolut New York och när vi åkte till Florida. Sen älskar jag att åka till Mallorca, har så fina minnen där ifrån och det är inte festminnen, för festa vill jag aldrig göra där, just för mina minnens skull.
Mitt kära London och vackra Paris var och är inte dumma heller.
Detta året ska jag resa, vart är inte riktigt bestämt än, men det blir asien det vet jag för det är outforskad mark för mig. Och förhoppningsvis New York igen. Shopping♥
Så nu vet ni vad jag älskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0