KEEP THE TRUTH COMING. NR 6

Skriv ett inlägg varje dag och ta ett ämne från raden, alla ämnen ska ha skrivits om!
  1. Skriv om en låt du älskar och varför du gör det.
  2. Skriv om kärlek, lämnas öppet
  3. Skriv om 5 valfria kompisar
  4. Skriv om dig själv
  5. Skriv om något du älskar
  6. Skriv om en gammal hemlighet (om du vågar)
  7. Skriv om en bästa vän
  8. Skriv om något du brinner för
  9. Skriv om något rolig du varit med om
  10. Skriv om det pinsammaste som hänt dig
Du behöver inte ta dem i ordning.
 
Fråga 6.

Usch jag satt och tänkte ett bra tag över vad jag skulle skriva här. Det känns rätt löjligt eftersom jag inte måste göra det här men jag vill, men samtidigt vill jag inte liksom skriva vad som helst för vem som helst kan läsa det här.
Men till saken.
När jag var liten och praktiskttaget hela mitt liv har jag alltid umgåtts med personer som har, hur ska vi säga, helsvenska rötter? Med undantag från när jag bodde i småland där det fanns en tjej som jag umgicks med när jag var liten som också var adopterad från Colombia. Det var inget jag egentligen tänkte så mycket på, asså hudfärg, men i och med att man har en annan hudfärg än andra så sticker man såklart ut, vare sig man vill eller inte. Och ibland var det riktigt jobbigt (vilket det är fortfarande ibland) speciellt när folk skulle kommentera att man kom från ett annat land eller antog att man var adopterad och yadayadayada. För om man är typ 8, så vet man inte mycket om adoption och ser inte folk efter ursprung utan mer efter vem de är. Så det blev ibland riktigt jobbigt då folk mer eller mindre alltid fick en att bli påmind om att man inte kom från Sverige och då inte var som alla andra. Vilket jag nu kan tycka är hemsk och hade jag kunnat åka tillbaka i tiden skulle jag skälla ut de människorna som tog sig friheter att anta saker om mitt förflutna.
Jag har aldrig tänkt mycket på mitt förflutna, jag minns när de här tv programmen som försvunnen eller vad de nu heter, som handlar om adopterade barn som ska få hjälp att hitta sina "riktiga" föräldrar och yadayada, började komma och alla tyckte att jag skulle söka dit för att hitta mina riktiga föräldrar och jag (kanske knappt 10) svarade kallt att jag inte ville det. För det vill jag inte. Och varför, det kommer jag aldrig berätta för det vet bara jag och mina föräldrar och min katt. Den riktiga anledningen menar jag nu, för det finns säkert personer som känner/känt mig som tror de vet, but you don't.
Jag kanske låter hård nu och det är meningen för ingen kan sätta sig in i min situation och jag vill inte prata om det, that's that.
Men nu tappa jag tråden lite.
Nu till min hemlighet.
Eftersom jag kände mig så annorlunda ibland så hade jag en "hemlig" plan att flytta till Island eller typ grönland och bo där i 5 års tid för jag hade hört när jag var liten eller läst, att om man bodde där under en längre tid så skulle man typ blekas? Haha låter sjukt löjligt nu, men jag trodde på det då. Så det var min plan.
Att bleka mig själv så jag skulle passa in.
 
Men nu flera år senare älskar jag min hudfärg, även om jag ibland kan tycka att det är jobbigt  för jag typ inte kan färga mitt hår som jag vill, för jag skulle se förjäklig ut i blont. Men annars älskar jag min hudfärg, och att jag inte är heeelsvensk. Jag älskar att vara annorlunda. Älskar att inte vara blek på vintern och att bli pepparkaksbrun på somrarna.
Men jag kan fortfarande bli arg när folk antar saker om mitt förflutna. Den senaste tiden har folk börjat anta att jag är indisk. WTF is up with that. Jag är inte indisk! Det är absolut inget fel att vara det, men jag blir förolämpad när folk tror jag är det för jag har så tydliga colombianska drag. Och jag ser inte indisk ut i huvudtaget..
wellwell,
så det är min gamla hemlighet.
Nu vet ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0