- . D i e . H a r d & K ä r l e k s m u m s . -

 
Hej på er fina läsare!
Hoppas allt är bra med er, med mig är det ändå så bra som det kan vara två dagar innan julledigt. Ska bli så himla skönt och bara vara ledig och samla kraft. En hektiskt höst sätter sina spår kan jag lova. 
 
Innan fredag ska jag dock få göra något jag inte trodde skulle hända EVER, jag ska få gå och se Die Hard på bio! Tack Röda kvarn♥ Älskar Die hard, älskar Bruce Willis och älskar popcorn, kan det bli bättre? Detta känns nästan lika episkt som när jag och Jossan gick och såg Jurassic Park på bio 2013, en dröm det med. Jag hoppas att de kommer visa Die hard 2 någon gång också, den är min favorit!!
Igår gjorde jag något jag inte gjort på länge, kärleksmums. Hur gott är inte det? Dessa blev riktigt bra för jag gjorde de i en mindre form och gjorde dubbelt så mycket glasyr. Är svårt att inte hetsäta kan jag säga. 
 
Den senaste tiden har jag dock känt mig rastlös? oinspirerad? grå... Vet inte om jag ska skylla på höstmörkret, stress eller något annat men jag har saknat den där gnistan. Vet inte när den försvann men jag har hittat små tillfällen där den kommer tillbaka. Thanksgiving var ett sånt tillfälle, en massa härliga och roliga människor samlade för att äta och skratta. Julbordet J och jag var på med mina föräldrar 7 december var också ett sånt tillfälle. Ett tillfälle där man samlade energi. Jag hoppas och tror att julen kommer vara ett sånt tillfälle också. Jag tänker inte på det så ofta men jag saknar mitt "hem" ibland. Hemma i Uddevalla, hos mina föräldrar. Jag saknar att känna mig liten och att kunna hämta kraft från mina föräldrar. Vi ses alldeles för sällan. 
 
Jag hoppas att resan till Egypten kommer bli ett tillfälle där jag får hämta massa energi. Känna solen, värmen och bara fylla på allt. För att orka till våren och sommaren. Det jag längtar till mest är det här "tvingade" lugnet. Att man har en vecka borta från allt och att det inte finns något annat att göra än att sola och läsa. Åh va jag längtar till att läsa. Får inte samma ro att göra det här hemma. För någon vecka sen köpte jag fyra nya böcker. Längtar tills att få öppna dem och börja läsa. 
Jag har en ganska speciell lässmak. Min favorit genre är högstadie-drama. Typisk pinsam litteratur där huvudpersonen gör bort sig. Vet inte varförjag tycker om det men Lisa Bjärbo är expert på att skildra det. 
 
Sen kan jag älska att läsa deckare, Agatha Christie är ju favoriten där. "Döden på Nilen", "Mordet på Orientexpressen" och "Och så var det bara en" är mina absoluta favoriter. 
 
Simona Ahrnstedt är en relativt ny favorit. Hon är grym på att skildra mer vuxna relationer och passion. "Överrenskommelser" är min absoluta favorit där! 
 
Dracula valde J, en klassiker som lätt kan läsas om och om igen. 
 
Nu dock måste jag sluta, har blivit dags att äta lite kvällsmat innan man mer eller mindre ska gå och lägga sig igen. Hoppas på att morgondagen går fort så vi kommer ett steg närmare ledighet. 
Ta hand om er finisar, Puss! X
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0