- . F u n c t i o n . O f . B e a u t y . -

 
 
Hej kära läsare, 
Hur skönt är det inte att det är lördag? Jag har en jobbvecka kvar sen tar jag lite semester. Äntligen! Hoppas på bra väder också annars kanske det blir en sista minuten, vi får se! 
 
Dagens blogginlägg tänkte jag skulle handla om mitt hår och jag tänkte dela upp det i två delar.
För er som har följt mig ett tag är det ingen nyhet att jag har lockigt hår som jag vanligtvis inte trivs i och därför plattar. Detta har jag gjort sedan jag var ca 11 år gammal.
 
 
Genom åren har jag gjort flera förändringar med mitt hår. Jag har varit svarthårig, rödhårig, haft Ombre och gjort en Balayage. Tyvärr har detta slitigt enormt på mitt hår vilket gjort att längden på mitt hår också har ändrats. 2017 valde jag också att klippa av en bit vilket gjort att längden såklart kortades ner ännu mer.
 
Jag älskar att ha långt hår och det är också det jag trivs bäst i, men just nu har mitt hår som sagt tagit en del stryk vilket gjort att jag fick klippa   av en bit när jag klippte mig för två veckor sen. Något som var nödvändigt men verkligen inte roligt! 
 
Detta har gjort att jag fått en liten hårfixering och har googlat och youtube:at sönder för att hitta tips och trix för att få håret att växa fortare, bli starkare och gärna mer återfuktat. Mitt hår just nu är ganska torrt och det vill jag gärna ändra på. 
 
Några saker som många verkar vara eniga om är att dricka mycket vatten, få i sig mer vitaminer och minska på värmestyling.  Därför har jag satt upp fyra mål. 
 
x Dricka mer vatten. Minst 1 liter vatten per dag. Vet att det är vad man ska dricka per dag men jag är jätte dålig på det! 
 
Börja äta vitaminer varje dag. 
 
 
Jag valde att gå till butiken Life och be om hjälp för jag tyckte det var svårt att veta vilka vitaminer som var bra för en. Läste nämligen på internet att vitaminer som säljs för just hårväxt säljs mycket dyrare för det är populärt att vilja få längre hår. Multivitaminer däremot är billigare och skulle kunna ge samma effekt så ville kolla med någon med mer kunskap.
Det slutade med att jag valde SILICA + B- vitaminer. Förpackningen innehåller 60 tabletter så jag ska ge det två månader och hoppas på bättre hårväxt. Tog min första tablett idag och den smakade pellets (BLÄÄ) men ska hålla ut! Håller er uppdaterade :) 
 
Sluta platta och föna håret på minst fyra månader. Här är det dock ett litet undantag från speciella tillfällen som årsdagen och min födelsedag. Då vill jag kunna göra mig fin. Men annars ska jag låta håret vara lockat och inte föna det. 
 
x Bli bättre på att använda hårmasker och bättre shampoo och balsam. Allt för länge har jag använt produkter från vanliga livsmedelsbutiker. 
Jag beställde precis ett set med Shampoo, Balsam och hårmask från maria nila i serien "soft" vilket ska hjälpa håret mjukt och mer återfuktat. 
 
 
 

 
Nu till del två av detta inlägg!
 
Som jags krev tidigare har min hårfixering lett mig till att hitta hjälp för att nå en bättre hårväxt och starkare hår. När jag kikade runt på youtube hittade jag en person som berättade om en produkt jag inte visste fanns men som jag redan är kär i fast jag inte ens fått mina ännu. Leveransen är beräknat till 22 juli. 
 
Function of beauty
 
Vet inte hur välkänt Function of beauty är i Sverige men det är världens första individuella hårvårds produkt. 
 
När du går in på webbsidan fyller du i ett kort test om vilken typ av hår du har, vilka problem du har med ditt hår och vilka dina hår-mål är. Sedan skapas shampoo och balsam helt efter dina behov! 
Enligt webbsidan är det många nöjda kunder och verkar populärt i USA. Jag kände mest att det var värt ett försök eftersom den ändå ska hjälpa mig med allt jag vill med håret. På bilden nedan ser ni min hårprofil. 
 
Jag valde orange som färg till mina produkter men detta går också att välja helt hur man vill. Mitt namn kommer också stå på flaskorna. Så kul! 
 
Kommer uppdatera er om hur det går med mitt hår. 
Nu måste jag dock sluta, ha en toppen lördag, puss! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0