W e d d i n g . U p d a t e .

 
Hello på er fina läsare, 
Hoppas allt är bra med er och att solen lyser på er. Här i Borås är det soligt och fint men ganska kallt om man jämför med hur vädret har varit den senaste tiden. Tror temperaturen låg på 14 grader? Iiiih. 
Ska jag vara helt ärlig så gör det inte så mycket för min del. Då har jag en anledning att sitta inne och kolla film och självklart fortsätta planeringen av BRÖLLOPET!! 
 
Tänkte mest göra en liten update för er alla. Det spännande med att blogga (i alla fall för mig som inte betalar för extra funktioner och sådär) är att man inte vet vilka som läser min blogg. Så för vissa kan detta komma som riktigt rolig och bra-att-ha- info inför bröllopet men för andra så kanske det inte blir lika kul. 
Bara så ni vet! Jag är jätte glad om alla vill läsa ändå❤
 
P L A N E R I N G 
 
 
Planeringen av bröllopet går faktiskt riktigt bra. Jag vart riktigt stressad i början för att allting skulle bli klart men även för att vissa saker så som lokal, kyrka osv bokas upp väldigt snabbt och att vi då skulle stå utan ett bröllopsdatum
 
Eftersom både jag och J var direkt överrens om när vi ville ha bröllopet så skapade ju även det lite problem då inga andra årstider eller datum egentligen var intressanta. Tack och lov löste ju detta sig och vi fick vårt drömdatum. Längtar ihjäl mig!! 
 
När det kommer till själva planerandet får jag ju erkänna att det är jag som är den drivande kraften. Kontrollfreak som man är, haha. Nää men jag tycker det är kul och inkluderar gärna J i allting och vissa saker fixar vi ihop och vissa saker gör vi för sig. Det funkar jätte bra för oss. 
 
Planeringen har jag fått hjälp med av både vänner och familj men även googlat en hel del. Jossan var så söt och gav mig sin bröllopsbok så jag skulle kunna få lite inspo men den har faktiskt inte kommit till användning alls. Men fin är den! 
 
 
S A V E . T H E . D A T E 
 
För ett litet tag sen beställde vi våra Save the date- kort. Detta för att vi inte ville råka ut för att de inte skulle komma i tid eller att leveranstiderna skulle vara för långa om många skulle beställa sina just nu.
 
Så dessa har vi haft hemma nu i några veckor och kikat på och längtat tills de skulle skickas ut. Att de inte skickats ut ännu är mycket för att vi var tvungna att få ihop gästlistan samt hitta allas adresser och så. Sen har det kommit lite i skymundan också. Bulgarien och små utflykter tog mer uppmärksamhet, hehe.
Men idag går det första kortet ut och vi tror att alla som är bjudna bör ha sina kort senast fredag nästa vecka så håll utkik!! 
 
Tänkte skriva lite snabbt vad Save the date är. Kanske finns någon som inte har koll. Save the date är väl egentligen något vi anammat från USA/England som är ett kort som skickas ut ca 12-9 månader innan bröllopet för att gästerna ska veta att ett bröllop kommer så de inte bokar in något annat den dagen. 
 
På Save the date- kortet ska namn, datum och plats stå med. Plats bör stå med för att gästerna ska veta var bröllopet hålls så man kan planera resan dit så fort som möjligt. Skriver man tex. "New York" så förstår svenska gäster att bröllopet hålls i ett annat land och får då göra ett val om de kan åka dit och delta eller inte. 
 
Ungefär 6 månader innan bröllopet skickas inbjudningarna ut. Där står mer detaljerad information. Inbjudningarna kommer också endast till de gäster som är bjudna till både Vigsel och Fest. 
 
I vårt fall skickas Save the date- korten till alla gäster. Sedan får de gäster som är bjudna till både vigsel och festen en inbjudan hemskickad. De som inte får en inbjudan men som fått ett Save the date- kort är alltså bjudna till vigseln men inte festen. 
 
 
K L Ä N N I N G 
 
Nu är det inte långt kvar tills jag tar två av mina brudtärnor och åker iväg över dagen för att leta brudklänning uppe i Årjäng. Jag längtar tills jag hittat min klänning så jag kan andas ut och istället börja längta efter när jag får hem den och sen även få ha på mig den på den speciella dagen. 
 
Något jag tycker är skönt är att jag vet ungefär hur jag vill att min klänning ska se ut. Har med mig några inspirationsbilder upp så personen som ska hjälpa mig vet vad den ska ta fram. 
 
Något jag tänkte nämna var det här med budget. Har redan på så kort tid (2 månader) fått höra så mycket om hur jag ska tänka när det kommer till klänningen. Både på jobbet och privat. Jag uppskattar alla tips men de som känner mig vet att jag alltid går min egen väg ;) 
 
  • Jag har fått tips om att köpa en begagnad klänning på blocket, i second hand butiker osv. A BIG FAT NO ! 
Jag tycker det är jätte bra att det finns så alla har möjlighet att köpa en brudklänning men det är ingenting för mig. Jag ska ha en alldeles egen, ny fräsch oanvänd klänning. Min klänning ska vara min klänning och ingen annans. Jag skulle aldrig kunna känna att klänningen är min om någon annan använt den före. Detta kanske många rynkar näsan för men det är deras problem inte mitt :) 
  • Jag har fått till mig att man inte ska lägga för mycket pengar på klänningen då man bara använder den en gång. I DON'T GIVE A SH*T
Ännu en gång är jag tacksam för tips och råd men jag anser att alla har rätt att lägga sina egna pengar på vad de vill och det är precis vad jag kommer göra. Jag har ingen budget för min klänning. När personalen uppe i Årjäng frågar efter min prisklass kommer jag säga under 30 000kr. Att jag får den klänningen jag verkligen vill ha och känner mig som mest bekväm med är viktigare än att tänka på prislappen och ta något halvdant som jag inte känner mig nöjd med. Vill någon lägga 600 000kr på en klänning så ser jag inget fel med det. Your money, your choice. Så resonerar jag :) 
 

Det blev ett längre inlägg än jag tänkt men hade mycket att skriva så det blev som det blev. Hoppas ni orkade läsa allt, haha. 
Nu måste jag dock sluta för här ska ätas mys frukost/ brunch med min fästman. 
Hoppas ni får en toppen dag, puss på er !! X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0