?

Hej!
Just nu sitter jag på tåget och längtar som attans tills jag ser Göteborg asså! Tycker egentligen inte att det är så jobbigt att åka tåg men liksom klart man vill komma fram också? Sittter i alla fall (som vanligt) och lyssnar på musik vilket får tankarna att skena iväg... För mig just nu handlar det väl om att försöka att besluta vad jag vill göra med mitt liv. Och här kommer den här klassiska kommentaren, "men du är ju bara 20 (om typ två veckor men ändå) du har ju hela livet på dig att bestämma dig för vad du vill göra med resten av ditt liv."

Och visst, det är sant. Jag är knappt 20. Jag är ung. Men jag mår inte bra och främst så funkar jag inte så att jag kan "lala" på och bara gå utan en plan. Jag kan inte vara 28 och börja plugga och komma på vad jag vill göra liksom. Jag vill göra det nu, så jag kan börja leva sen. Vissa förstår vad jag säger andra tycker jag är galen.
Men så är det. 
Tillbaka till det viktiga
Så jag sitter och tänker på vad jag vill göra, vem jag vill bli och vad jag ska göra med resten av mitt liv. Läskigt att ha så många val, samtidigt som jag såklart älskar det! För mig finns det tre val just nu. Plugga, jobba eller resa. Jag funderar över många karriärsval och jag har liksom alltid varit dragen till Egypten men vet inte om den längtan är tillräckligt stark... att göra till ett jobb.... ska dit någon gång, helt klart! Har lite mer än ett halvår kvar på min nuvarande kurs sen är jag fri att göra vad jag vill....
Frågan är bara vad jag vill.
Vad vill ni göra med era liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0