I will never forget your smile.


 
Heej!

Ikväll tänker jag skriva om 2 stycken filmer jag nyligen sett (igår och idag!) kan ni gissa vilka? haha. Ni som gissade Life of Pi och The Host, grymt gissat! Kaka till er. Igår såg jag filmen Life of Pi och idag The Host.
 
Det lilla roliga med just dessa filmer är att jag var extremt skeptisk till båda. LOP eftersom den hade indiska kopplingar, vilket jag har lite svårt för eftersom jag blev mer eller mindre skärrad för livet efter jag vart tvingad att se Slumdog millionaire och det är en film jag verkligen mår dåligt av att ha sett. Usch! Aja, så jag var lite rädd att det skulle bli en sån film igen, vilket det inte var alls!
 
LOP tycker jag var en av de bästa filmerna jag sett någonsin! Kan inte förklara varför, det bara är vissa filmer som jag verkligen bara faller för. Andra exempel på filmer jag känner likadant för är Poseidon, Hunger games, Snow White and the HuntsmanLilla sjöjungfrun och National Treasure. Och nu Life of Pi.

Jag började kolla på Life of Pi med väldigt låga förväntningar, redo med en annan film utifall jag dog av tristess av denna. Jag visste inget om handlingen mer än att en kille var fast i en livbåt med en Tiger.
Det jag verkligen tyckte om var de vackra miljöerna, dramatiska scenerna och de härliga skådisarna de castat. De blev verkligen en mysig känsla fast filmen var rätt sorglig egentligen. När filmen kommit halvvägs ungefär började jag verkligen tycka om den och hoppades verkligen att de inte förstörde filmen med något dåligt slut som "allt var bara en dröm" eller att en mamma stängde sagoboken och bäddade in sin sovande son.
Slutet var nog det bästa av allt. Det var så starkt och det tog verkligen andan ur mig.
Och va jag grät genom hela filmen typ! Speciellt i slutet, fast inte på ett jobbigt sätt som med Slumdog millionaire, utan på ett bra sätt.
Dock vet jag inte om jag kommer se om den på ett tag. Det är inte direkt en sån film man kollar på när man vill mysa till det, inte jag i alla fall. Den är alldeles för "stark" för det. Fast på ett bra sätt!

Den andra filmen som jag kollade på idag var The Host.
Inte heller här visste jag något om handlingen mer än att jag hört att det var något med aliens och att det var Stephenie Meyer som skrivit boken som filmen är baserad på.
Redan där var jag skeptisk. Liksom glittrande vampyrer med talproblem och nu aliens? Jag hade inga föväntningar, vilket kanske var bra? Men även här blev jag positivt överraskad. Filmen var faktiskt bra. Bättre än Twilight! Kändes som en mer genomtänkt handling och jag vet att jag kommer att kolla om den igen.
Sen att det var hur snygga killar med som helst, var ju inte direkt ett minus ;)
 
Sen tycker jag att miljön var väldigt bra. Tyckte den lyfte hela filmen. Hade det utspelat sig mitt i New York hade det inte blivit samma känsla.
 
Så för att snabbt sammanfatta är jag glad och över att ha sett båda filmerna och de som inte har sett dom än, borde verkligen göra det! Nästa film som jag också är skeptisk till att se men ändå vill se är Oblivion med
Tom Cruise.
Någon som sett den?
 

•Åh så är det nåt fel på bilderna när de laddas upp. De blir inte större än så! Aja ni ser ju ändå.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0