move . that . ass

 
Hej!
Ikväll ska jag inte skriva om ett lika seriöst ämne som jag skrev om igår. Idag tänker jag nämligen skriva om träning. Jag har aldrig varit en gymmänniska och kommer aldrig bli en. Jag har aldrig förstått hur folk orkar dra sig till gymmet varje dag och prakttiskttaget bygga sitt liv kring gymtider och kalorier etc. Det är inget jag skulle palla med. Life's short, liksom. Men å andra sidan är jag ju smal och kan äta vad jag vill utan att jag går upp i vikt och gör jag det så sätter det sig på brösten och thank god for that ;) Men det jag tror många människor faktiskt glömmer är att smala människor också behöver träna och hålla sig relativt i form. Bara för man är smal betyder inte det att man inte har några problem i världen.
Så idag började jag träna! Yeah ni läste rätt. Dock inte på gym och inte helt seriöst, inte än i alla fall. Ska skaffa mig en personlig tränare som ska berätta hur jag ska träna och hela den där visan. När det blir vet jag inte, inte lönt att skaffa en här då jag flyttar om typ 1 ½ månad och inte lönt att skaffa en hemma, eftersom jag inte ska bo hemma i sommar. Men någon gång! Troligen i höst :)
Jag googlade faktiskt runt för att försöka hitta en träningsapp som funkade för mig. Fick tipset från finaste Linn♥
Så tog ner två stycken: runtastic squats och situps. Har använt båda ikväll och tycker det verkar funka, känns i låren efter squatsen i alla fall och jag tror defintivt att jag kommer använda de igen!
Åh blir typ lycklig av att ha klarat av träningen! Började på noll liksom, jag är sjukt otränad så bättre att starta lätt än för svårt liksom.
Men ni behöver inte oroa er, jag kommer inte bli en sån tråkig träningsblogg där det bara är massa bilder på proteinshakes och "inspirationsbilder" på tjejer som fötts naturligt smala... 
 
Jag kommer hålla mig till vettiga inspirationsbilder!
Som de två bilderna överst i inlägget ;)
Puss på er !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0