Let your confidence show.

En sak jag verkligen stödjer är självförtroende.
Nu för tiden och allt för länge har dåligt självförtroende och t.o.m inget självförtroende styrt vårt samhälle.
Jantelagen osv.

Det är helt okej att klaga på hur man ser ut. Jag är för fet, jag hatar mina lår, jag har dålig hy osv osv.
Men så fort något hyllar sitt utseende eller har bra självförtroende så lyfter människor på ögonbrynen och helt plötsligt tror man att man är något, man är kaxig. Wtf is up with that?

Man borde hylla självförtroende!
Jag vet inte hur många gånger jag fått höra genom åren att jag är kaxig eller fått kommentarer som "självförtroendet var det inget fel på nej" i en sarkastisk ton.

Jag tar verkligen inte åt mig.
Jag har för bra självförtroende för det.
Min åsikt om mig själv är den viktigaste och så borde alla tänka!

Jag ska verkligen inte säga att jag haft bra självförtroende hela mitt liv.
Det fanns en tid då jag inte ens tyckte mina naglar var fina!
Men jag har byggt och kämpat för att komma dit jag är idag.

Sen visst många vill säkert säga att jag har tur. För att jag ser ut som jag gör.
Jag är smal, då har jag absolut inga problem eller rätt att klaga.

Men bara för att man är smal betyder inte det att man inte kan må dåligt.
Mitt självförtroende var dåligt länge för att jag var smal.
Att se ut som en pinne kan vara minst lika jobbigt som att se ut som en potatis om man ska hårddra det.

Däremot har jag av någon anledning svårt för att finna starkt självförtroende på killar attraktivt. Självklart vill jag inte ha en kille som är så osäker på sig själv att man hela tiden måste "lyfta" honom så att han mår bra.
Men något av de osexigaste jag vet är killar på krogen som kommer fram och lika gärna skulle kunna säga "du, jag, ligga, nu" för de vet att de ser bra ut och inte behöver anstränga sig för att få tjejer. Såna killar brukar jag bara skratta åt och gå bort ifrån.
Där går självförtroendet över till kaxighet. Och det är inte attraktivt!

Så till sist vill jag bara skriva:
Alla är vackra på sina egna sätt!
DU är vacker på ditt eget sätt.
Låt ingen intala dig något annat.
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0