- . S T O C K H O L M . -

 
Hej på er!
Jäklar va den här dagen har gått fort. Jag har jobbat 05.00-14.00 och sedan har jag mest gjort ingenting. Blir lätt så när man börjar så tidigt, man orkar liksom inte så mycket efter jobbet. Sen har jag ju hängt i Stockholm hela helgen så jag var rätt trött efter det också. Jag hade det i alla fall jätte bra! Jag hade himla tur med vädret och har träffat så mycket fina människor! Hann med mycket under min vistelse faktiskt. Shopping, bio, parkhäng, sola m.m. Himla kul! 
 
Åkte upp för att träffa Hedda och göra något roligt min enda lediga helg på hela sommaren (trodde jag innan butiken brann ner). Vi började med att käka (rättelse: jag åt) pizza uppe på Åhléns huset. Var super varmt och fin utsikt och rätt god pizza faktiskt. Var helt utvsulten när jag kom fram till Stockholm så slängde bara i mig maten så vart tyvärr ingen bild. 
 
 
Sedan skulle Hedda iväg sen sväng så jag roade mig med att gå runt på stan och sedan åka pendeln ut till Mall of Scandinavia. Om det är något jag tänker mycket på när jag är i Stockholm så är det alla rulltrappor. Lite konstnärligt egentligen :) 
 
 
Inne på Mall of Scandinavia hittade jag faktiskt ingenting. Riktigt synd då man ändå har möjligheten att handla i affärer som inte finns hemma. Gick i alla fall en sväng och bestämde mig sedan för att ta en spontanbio
 
 
Jag minns när jag var liten så gick jag på bio själv hela tiden. Ville jag se något så gick jag. Tror inte ens jag frågade om någon ville följa med utan gick om jag ville. Det "modet" har ju tyvärr försvunnit när jag blivit äldre och jag har fått för mig att jag aaaldrig skulle kunna gå på bio själv. Forever alone liksom, haha. Men nu gjorde jag det och det var inte farligt alls. Det vart filmen Dunkirk som jag kikade på i IMAX. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om IMAX egentligen. Helt okej antar jag men inget som jag kommer sakna att inte ha hemma i Borås. Dunkirk var faktiskt väldigt bra, kommer nog lätt se om den igen sen. Väldigt häftigt filmad eller vad man ska säga...
 
 
Efter bion var det dags att möta upp Hedda igen och åka hem till henne. Vart mycket snack om allt mellan himmel och jord denna helgen. Är himla tacksam över att jag har en sån vän jag kan prata om allt med. Får alltid nya perspektiv och tankar när jag umgås med Hedda, ovärderligt
 
 
lördagen sen så spenderade vi den ute i solen någon timme coh sedan åkte vi hem till Heddas syster och fikade med lite nära och kära. Vi cyklade och jag har nog aldrig känt mig så otränad som nu, haha. Blir gymmet imorgon! Vi åkte även en snabb sväng in till stan på kvällen men tog det mest lugnt. Känns skönt att inte behöva stressa runt utan ta saker mer som det kommer. 
 
 
söndagen så åkte jag iväg och träffade en annan pingla: Hjördis♥. Var kul och kunna ses en sväng eftersom hon försvinner iväg till Kina ett år och när hon kommer tillbaka så är inte jag kvar. Vart god mat på TGIF och sen promenad bort mot Skansen och hänga lite i grönskan. Var verkligen så roligt att spendera en dag med henne och har jag tur så hinner vi ses en gång till innan hon försvinner iväg. 
 
 
Vart självklart en glass i den heta solen. Jag tog en vaniljkula och en citronsorbetkula. Så gott! Sen var det dags för mig att sätta mig på tåget och åka hem. Kom hem vid 21.00-tiden och fick kasta i mig lite mat och sen försöka sova eftersom jag skulle jobba. 
 
Det var som sagt jätte kul att åka upp och jag är glad att jag får åka upp igen i augusti. Finns himla mycket att göra i Stockholm, ändå gjorde jag inte särskilt mycket när jag pluggade där, well well. 
 
Imorgon ska jag upp rätt tidigt och springa till frisören. Det är dags för en förändring. Jag hoppas jag kommer bli nöjd, annars vet ni varför det inte kommer några bilder i alla fall, haha! Ska både klippa och färga så det kan gå hur som helst, nu däremot ska jag nog somna till en film. Puss på er♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0