. Ö S T L I N G S .

 
Här kommer min recension av mitt besök hos Östlings.
 
//Först och främst kanske jag ska meddela att detta inte är ett sponsrat inlägg utan detta är hundra procent mina egna åsikter. // 
 
Jag är väldigt kräsen när det kommer till frisörer. Dels för att jag inte tycker om att klippa mig (älskar långt hår) och dels för att jag väldigt sällan blir nöjd. Jag har nog klippt mig två gånger under tiden som jag bott i Borås och båda gångerna har jag varit väldigt missnöjd efteråt. Nu när jag fick ett infall att göra en förändring bestämde jag mig för att prova Östlings. Jag har gått förbi deras salong flera gånger och tänkt att det ser väldigt fint och proffsigt ut. 
 
Jag bokade tiden i tisdags förra veckan men jag var förvånad över hur snabbt man fick tid. Hade jag kunnat hade de liksom en tid redan dagen efter. 
 
Idag hade jag tid 11.30 hos frisören Sani. Jag fick sitta ner och vänta en kvart innan hon var klar men blev direkt erbjuden te eller kaffe men tackade nej. Då kommer istället brickan med vattnet och kakorna, hur mysigt liksom? :) Jag älskar verkligen inredningen, det ger en sån mysig känsla och det känns som man stigit in i en annan värld
 
Något annat jag verkligen uppskattade var också hur Sani tog tiden och verkligen lyssnade på vad jag ville och hur hon skulle göra för att jag skulle bli så bra som möjligt. Många gånger har jag upplevt att frisörer knappt lyssnar och gör egna tolkningar av vad man sagt. 

Typ som när jag ville bli rödhårig och sa väldigt tydligt att jag ville bli intensivt rödhårig och frisören gör mig kopparrödbrun- hårig. Tänker inte ens berätta hur arg jag var men tvingade henne att göra om det så allt blev bra till sist :) 

 
Vad var jag missnöjd med då?
 
Som många andra frisörer så var även Sani väldigt dålig på att berätta vad hon använde för produkter och fråga hur jag ville bli stylad. Som ni säkert har märkt så ligger ingen bild ute just nu på min frisyr. Det är just eftersom jag fick en styling jag inte blev nöjd med. Jag behöver få duscha håret och styla det själv innan jag kommer vara nöjd. Så ni får vänta lite med slutresultatet men jag är nöjd i alla fall :) 
 
Vissa av er som har mig på snap har fått se en bild och jag tackar för all positiv respons, det är ovant men jag gillar det :) 
När det kommer till färg så gjorde vi en Balayage. För er som inte vet vad det är så är det när man behåller sin egna hårfärg men väljer att lyfta fram någon nyans ljusare färg i topparna vilket ger ett naturligt resultat då håret ser solkysst ut. Som en mindre hård version av Ombre
 
Jag är väldigt nöjd med mitt besök hos Östlings och kommer definitivt komma tillbaka. Jag tycker att alla som vill prova något nytt ställe att fixa håret på borde prova Östlings :) 
 
ps. Tyckte även att de var väldigt prisvärda ds. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0