- When , I'm , Happy , Again -

 
Hej!
Nu ska jag snart iväg och arbeta. Tänkte bara slänga upp ett snabbt inlägg innan då jag inte hinner blogga något mer idag. 
Något jag tänkt på mycket det senaste är det här med att bra. Man uppskattar det inte riktigt på samma sätt när man är där som när man inte är där. Just nu mår jag okej. Jag mår bra stundvis men inte hela tiden. Att ibland må bra är ett stort steg från hur jag kände mig bara för någon vecka sen men gu va jag saknar att må bra hela tiden eller i alla fall majoriteten av tiden. Att bara vara obekymrad och lycklig
Ni som är där nu, Gu ta och njut ordentligt!! 
 
Jag har accepterat att det kommer ta ett tag innan jag är lycklig igen. Men jag har ändå tagit medvetna beslut för att underlätta vägen dit. Jag har valt att börja spendera tid med bara mig själv. Ett tag där var jag för uppbokad och gav inte mig själv någon tid att hitta tillbaka till mig själv. De tre senaste dagarna har jag valt att helt fokusera på mig själv med små pauser där jag träffat vänner. 
Jag tror det är viktigt att njuta av sitt eget sällskap och att inte känna att man konstant måste ha andra i sitt liv för att må bra. 
Saker jag gör på min egentid:
• Skriva, jag har alltid älskat att skriva och jag gör det gärna både på dator och för hand. 
• Läser en bok. Tycker det är skönt att få sitta tyst och läsa. Gå in i en annan värld och få något berättat utan att behöva prata. 
• Sova, haha! Tycker det är himla skönt att sova. Det ger ett avbrott och ger energi
• Ta en tur med bilen. Har ett antal olika sträckor jag brukar köra. Brukar lyssna på musik och låta tankarna vandra eller så sjunger jag högt med till låtarna och skrattar åt hur roligt det måste låta. 
Träna, det får mig att må som bäst. 
 
Andra tips jag sett som man kan göra för att må bättre när man är nere är:
Ta en promenad
Måla
Puzzla
Städa
Ta ett bad
 
 
 Jag hoppas verkligen att ni mår bra eller är lyckliga, det förtjänar ni♥ 
 Underestimated - MO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0