Hur . Jag . Tränar .

 
Godmorgon finisar!
Idag tänkte jag att mitt första blogginlägg skulle handla om hur jag tränar. Utifall någon är nyfiken. Som ni vet så har jag precis skaffat gymkort igen. Tränade flitigt när jag bodde i Varberg men slutade för jag flyttade och annat kom ivägen. Är super glad att jag börjat igen för det finns typ ingen bättre just nu än att träna och när jag gör det så är det som inget annat existerar. Det gym jag använder är fitness 24/7
 
Älskar mitt nya träningslinne, köpte det i onsdags i Halmstad på Lager 157 för 2 kr! helt sjukt egentligen men jag klagar inte :) 
 
Kom ihåg att jag inte är någon expert och att alla har olika förutsättningar!
 
 
Jag börjar min träning med uppvärmning på löpband. Hur länge varierar, men mellan 5-10 min. Tycker det är sjukt tråkigt så det är därför jag inte lägger mer tid på uppvärmningen. Brukar köra en powerwalk med 5.5 lutning och med hastighet på 7.1 som inte syns på bilden då jag pausade bandet. 
 
Efter uppvärmningen brukar jag ställa in hastigheten till 2.0 eller 2.2 beroende på övning. Sen gör jag denna övning. Utfalls steg heter den väl på svenska? Går alltså framåt på bandet i låg hastighet och gör 10x3 med pauser mellan setten. 
 
Efter den övningen ökar jag hastigheten igen till ungefär 5 och gör stående back kicks. Bandet hjälper till att få upp benen och jag känner personligen att jag pressar mig själv mer med hastigheten. 
 
Nästa övning är på Glute press maskinen. Eftersom jag är nybörjare så börjar jag med låga vikter. jag kör 10x2 med vikten 18kg och sedan två set till med 23kg. Jag känner verkligen att benen känns som spagetti efteråt så känner inte för att öka vikten mer just nu. Tar paus efter jag gjort 10 och byter sedan ben och gör 10 till. 
 
Resterande övningar görs på golvet på en matta. När jag är mer vältränad kommer jag använda vikter men just nu nöjer jag mig med min egna kroppsvikt. 
 
Jag gör 30 st squats. Kommer öka dessa mer snart :) 
 
 
Sedan gör jag 10x3 donkey kicks. 
 
 
Kör sedan back kicks igen 10x3. 
 
 Fortsätter med Bridge lifts 10x3.
 
 
Kör sedan sumosquats 10 st. Detta är sjukt jobbigt så kommer stegvis öka dessa 
 
 
 
Avslutar med 10 x2 sido steg. + lite stretching :)

Som sagt detta är hur jag tränar just nu. Känner att det är bra start för mig som inte tränat så mycket och som vill fokusera på ben och rumpa
 
Har ni frågor får ni gärna höra av er så ska jag försöka hjälpa till :) 
 
Nu ska jag sätta igång med min dag, puss
 

Welcome Home, Son - Radical face

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0