I ' m . c o m i n g . h o m e .

 
I söndags åkte jag en sväng till Växjö. Utifall någon har missat det så är Växjö min hemstad. Det var där vi bodde innan vi flyttade till Uddevalla. Jag bodde i Växjö från det att jag kom till Sverige tills att jag var 12 år och även om jag gått igenom mer i Uddevalla så har jag alltid sett Växjö som hemma. Det är den enda staden som jag bott i som jag verkligen trivts och det känns alltid väldigt speciellt att komma tillbaka. Jag vet inte varför men varje gång jag ser skylten "Växjö" så är det som allt annat försvinner. 
Mycket har hänt för mig det senaste och allt bara försvann när jag kom hem. Inget ont fanns och jag kunde verkligen andas. Det var jobbigt att behöva åka igen om vi säger så. Man vet aldrig vad som händer efter examen och en del av mig har alltid velat flytta tillbaka men sen finns det andra städer som lockar också. 
 
Jag valde att besöka massa gamla platser som betydde mycket för mig när jag bodde där. Typ som domkyrkan, mitt gamla hus, parken jag och min bästis alltid hängde i och Växjö Konserthus. Det är inte många som vet det men när jag var liten så var jag med i ett antal musikaler som visades på Konserthuset. Det var så himla häftigt och roligt. Troligen hade jag fortsatt hålla på med det om vi inte flyttat. 
Jag har väldigt många fina minnen från Växjö och fler kommer det bli♥
 
Idag har jag verkligen frossat och man kan väl säga att det är tur att jag ska till gymmet snart. Det är väl ungefär halva kakan kvar nu, haha. Men till mitt försvar så går det inte att sluta äta. Rabarberkladdkaka är typ det bästa som finns! Det var Pernilla som introducerade det för mig förra sommaren. Var väldigt skeptisk först, liksom rabarber och kladdkaka... eh? Men det är h i m m e l s k t gott! För er som vart nyfikna så finns receptet här
Enda skillnaden från receptet som jag gör är att jag inte skär de i strimlor utan hackar de som till en paj. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0