- . P T - T I M E . -

 
Som några säkert sett eller hört så har jag börjat mitt nya liv. Haha asså jag orkar inte när man skriver så. Känns som det är så klychigt och fejk på något sätt. Lite sådär nyårs- varning. Men i vilket fall så har jag ju börjat ett nytt liv. Ett nytt träningsliv. Jag har lekt med tanken av en PT rätt länge men det var på Cypern som jag verkligen bestämde mig. 
Jag bestämde mig för att satsa helhjärtat på träningen och kosten under mitt 25åriga år (och självklart så länge som det går). 
 
Så hur började jag då?
 
Det började med att jag googlade runt. Skrev typ "Pt Borås" osv. Fick inte upp jätte mycket resultat och de gym som hade PT hade dyr medlemsavgift och saftiga priser per PT-tillfälle. Eftersom jag ändå gillar att kunna träna när jag vill så var jag heller inte så sugen på att byta från Fitness 24/7. Så jag beslutade mig för att börja gymma i Göteborg istället. 
24/7 hade PT i Göteborg eller Halmstad som var närmst mig så jag valde att börja gymma på 24/7 vid Ullevi i Göteborg. 
 
Ganska många har reagerat på det där med att gymma i Göteborg. Men jag känner såhär:
Jag vill satsa helhjärtat på träning och kost. För att kunna göra det måste jag ha en PT. Jag vill inte byta gym. Aa då måste jag ju ta mig dit de finns. 
 
Sen tycker jag att det är roligt att åka till Göteborg och roligt att gymma på ett nytt, större och finare gym än det i Borås
 
Hur går det till då?
Jag kan inte säga allt för mycket än då jag precis börjat men det började med att jag med darriga fingrar skickade ett mejl till den PT:n jag valde. Man kunde ringa men jag kände att det var lättare att skicka ett mejl. Fick svar bara efter någon timme och vi beslutade att ses redan efter några dagar. 
 
Första tillfället var bara en konsultation. Där jag fick berätta vad jag ville åstadkomma, ha hjälp med osv. Jag fick även berätta om matvanor och mina svårigheter med mat i kombination med ett stressigt liv. 
 
Det kändes jätte bra att sitta ner och förklara vem man är, vad man vill och vad man faktiskt måste erkänna att man har svårt för. 
 
När vi skildes åt fick jag som uppdrag att föra en matdagbok under tre dagar. Där jag skulle skriva ner allt jag åt och drack. Vilka tider, ungefärlig mängd och gärna ta bilder på maten jag åt. Det viktigaste var att jag var ärlig. Det var nog det svåraste av allt. Att inte äta massor under de dagarna för att det skulle låta bättre
 
Något annat vi även bestämde var hur många tillfällen jag behövde (jag valde 13 pass) och hur långa passen skulle vara (jag valde 60 min) och hur man ville betala (delbetalning eller betala allt direkt). 
 
PT- träning
Andra tillfället hade vi igår. Då tog vi mått, vikt och då fick vi fram hur mycket fett jag hade på kroppen, hur mycket vatten osv. Kändes jobbigt men även skönt att höra allt. Det fick en att vakna upp lite. Däremot hade jag bra värde på nästan allt. Skönt! 
 
Efter det var klart så började vi träningen. Vi körde uppvärming på roddmaskin. Jäklar va det tog!! Sen gick vi över till att göra utfallssteg, utfallssteg med medicinboll ovanför huvudet, utfallssteg med medicinboll som man för åt sidan av kroppen. Squats, sumosquats, sumosquats med vikt och sen gjorde vi övningar med stepbräda. 
 
Det var nog det jobbigaste träningspasset jag haft i hela mitt liv men även det bästa! Herregud va ovärderligt det är att ha någon som visar hur man ska göra och säger till när man gör fel. Squats som jag stått och gjort hundratals har jag självklart gjort fel! Det märkte jag igår när jag fick göra de på rätt sätt. Det tog hundra gånger mer än innan. 
 
När träningspasset var slut var jag helt skakig i benen och jag fick även beröm för att jag kämpat på bra. Jag fick även veta att jag har muskler och en bra grund. Nu handlar det bara om att pusha med vikter och förbättra kosten. 
 
Efter träning
Fick som uppdrag att gå till Gymgrossisten och köpa proteinpulver för viktuppgång. Det blev Star Nutrition Supreme Mass med smak av hallon. Jag har inte prövat den ännu och jag hoppas den inte är allt för äcklig, haha. har så svårt för konstgjorda smaker så det blev ett stort nej till både jordgubb och banan. 
 
Jag köpte även en Nutramino Proteinbar Chunky Peanut & Caramel 60g för att hjälpa till att återhämta kroppen. Ska nog beställa fler såna. Bra som snacks och återhämtning. 
 
Idag har jag sån sjuk träningsvärk asså! Det gör så ont i både ben och rumpa men samtidigt känns det skönt för då vet jag att jag tränat muskler jag inte använt innan och att det ger resultat. 
Har bokat in ganska många pass redan men tanken är att jag även ska träna själv. Jag ska nog låta kroppen vila tills i alla fall imorgon men sen ska jag ge mig iväg till gymmet. Nästa PT pass är 20/11 så ska försöka träna två gånger innan dess. 
 
Sista tankar 
Jag tycker än så länge att det känns hur bra som helst med PT. Det är dyrt, väldigt dyrt men jag tycker det är en investering och något som får mig att må bra. Så det är helt klart värt det! Jag vet inte än om det räcker med 13 pass men man kan alltid köpa fler! 
 
Nu däremot ska jag ta en powernap och sen dra till jobbet. Ikväll sen blir det Pinchos med fina tjejer. Ha en toppen dag finisar♥
 
 ps. Om ni har frågor om PT och så får ni gärna höra av er så ska jag försöka svara! ds. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0