R e n g ö r a . s m i n k b o r s t a r n a .

Hej på er!
 
Hoppas allt är bra med er. Jag mår faktiskt väldigt bra. Det är mycket nu, skola, jobb, examen, flytt! Aa det är mycket nu, blir stressad av att bara tänka på det faktiskt men hoppas att det mesta klarnar snart. Livet är verkligen en karusell. 
 
En stressig period har tyvärr satt sina spår på min hud. Har fått riktigt dålig hy det senaste och det har självklart gjort att jag gör vad jag kan för att få min hy bra igen. Ett steg är att jag är mycket noggrannare med att rengöra mina sminkborstar. Något jag varit allt för dålig på att göra tidigare. Tänkte visa er hur jag gör och vad jag använder. Är inget proffs men kanske finns det någon man kan hjälpa :) 
 
Använder en av mina real techniques borstar ( Finns HÄR )och ett brush egg från Gekås Ullared ( finns liknande HÄR ) 
 
1. Börjar med att skölja borsten med vatten. 
 
 
2. Efter det tar jag en liten droppe diskmedel (YES) mitt på borsten. 
 
3. Sedan börjar jag med lätta rörelser "skrubba" bortsen mot brush egg:et. Detta gör jag tills löddret är vitt!
 
 
4. Till sist pressar jag försiktigt ur överflödet av vatten ur borsten och låter borsten ligga på en ren handduk över natten för att torka. Inget avancerat men väldigt effektivt och lätt! 
 
Titta vilket resultat. Stor skillnad mellan denna bild och bild nr 3. Kul!
 
Mina ringar är nya från Gina Tricot. Mer om de i ett annat inlägg och mina naglar är från H&M. Tog bort mina naglar för några veckor sedan men har redan ångrat mig och ska göra nya på tisdag. Tills dess får dessa lösnaglar duga. Helt okej ändå. Vill ni ha liknande eller likadana så finns de HÄR. OBS! Glöm inte nagellim. Dessa åker av då och då när jag är oförsiktig och då tar jag bara lite lim så sitter de på igen :)
 
Nu ska jag njuta av helgen, hoppas ni gör detsamma! Puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0