- . 5 . s e n a s t e . i . m o b i l e n . -

(null)
 
- 1 - 
Förra lördagen var jag och J i Göteborg och kikade runt lite. Jag köpte en mineralfoundation och en concealer. Jag har nyligen fått ett ärr vid min ena mungipa vilket inte är jätte snyggt då det syns tydligt skillnad mellan ärret och den gamla huden. Jag har på egen hand försökt täcka detta men efter att inte fått till en bra lösning bad jag om hjälp på MAC för att hitta en bättre concealer. Har använt denna några gånger nu och den funkar väl okej, måste fortafrande mixa ihop något men den är absolut bättre än min Max factor jag hade innan. Min foundation har jag inte använt än då jag måste köpa en sminkborse vilket jag inte orkat ännu. Jaa, de hade borstar på bareMinerals men de kostade 400kr!! No thank you, köper en på kicks istället... 
 
(null)
 
- 2 - 
 
Igår var jag och gjorde LashliftBarbershop i Borås hos Felicia. Jag hittade hennes instagram (lashliftbyfelicia) av en slump och tyckte hon verkade riktigt grym. Bokade tiden för lite mer än en månad sen och fick tid igår. Hon är väldigt upptagen vilket är jätte kul! 
 
Har ju gjort Lashlift en gång innan på en annan salong i Borås och blev så missnöjd! Hon som gjorde det då tror jag nu i efterhand inte hade någon aning om vad hon gjorde och resultatet blev kasst. Har efter det inte velat pröva igen men något med Felicia kändes ändå bra så valde att chansa och det blev riktigt bra! 
 
Tog ungefär 45 min och hon var riktigt duktig på att berätta vad hon gjorde och lyssnade verkligen på vad jag ville. 
Har bokat tid för återbesök nu också. Andra gången ska tydligen bli bättre så är riktigt spänd. Visar resultat då. Har återbesök i slutet på september. 
 
(null)
 
- 3 - 
 
Under semestern och när det var som varmast bestämde vi (läs: jag) att vi borde låta Cairo gå ut på balkongen. Detta blev verkligen en succé och nu ska han minsann ut varje dag, oops! Nää men det är riktigt roligt att han trivs så bra i den nya lägenheten och att han är såpass lugn att vi kan ha honom på balkongen utan att behöva vakta honom hela tiden. 
 
Mattes lilla älskling !!!
 
Kan fortfarande inte förstå att han är 2 år! Vart tog tiden vägen? Denna veckan är de här och tapetserar mer eller mindre hela lägenheten så snart kan vi ge honom sitt nya klätterträd också. Kul! 
 
(null)
 
- 4 - 
 
En av de sista dagarna på semestern blev det äntligen en fika med Katarina. Den skulle blivit tidigare men vi båda glömde bort det, haha! Vi stack till Viskan i Knalleland och käkade god mat och unnade oss varsin sötsak. Så mysigt och nu har vi lovat varandra att detta måste ske oftare, vilket jag verkligen hoppas! Älskar att umgås med människor som Katarina som ger massor av energi och som man alltid har kul med. Finisen♥
(null)
 
- 5 - 
 
 
Kommer ni ihåg inlägget jag skrev om Function of Beauty? Världens första individuella shampoo och balsam? Jag beställde ju bägge därifrån och har väntat otåligt på att de ska komma. Fick ett meddelande förra veckan att mitt paket fanns att hämta. Sprang mer eller mindre till Pressbyrån och hämtade till min besvikelse ut en låda dedikerad till "Mimi"?!. Asså wtf. Öppnade lådan och fick se att inte någonting där i stämde. Flaskorna hade fel färger, så någonstans gick det ju verkligen inte rätt!
Skickade i alla fall ett ganska arg mejl till kundtjänsten som direkt fixade en ny order till mig. Så den sitter jag och väntar på nu då. Det är också därför min recension inte kommit upp ännu, eftersom mina produkter inte har kommit ännu. Men snart kommer ni få veta vad jag tycker! 
 

 Nu däremot ska vi strax äta. Jag och J brukar kolla på Netflix serie "Sugar rush" medan vi äter men nu har vi sett klart säsong 2 så det känns lite konstigt nu när man ska äta menmen. Ha en toppen kväll nu hörrni, puss! 
X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0