- . I . S A I D . Y E S . T O . T H E . D R E S S . -

 
Hej fina läsare!!
Asså jag har den största nyheten, haha: Igår hittade jag Ä N T L I G E N min brudklänning!!!
Jag fick säga yes to the dress ;). Asså ni förstår inte hur skönt det känns. Självklart väldigt roligt men framför allt väldigt skönt. Jag hade inte insett det själv men jag hade varit mer stressad än jag trott över det här med klänningen. Hela sommaren har jag varit nervös. Så det var verkligen en tyngd som släpptes från mina axlar. 
 
För er som inte läst det tidigare så var jag, Pernilla och Linn uppe i Årjäng och kollade efter klänning på Nordic Wedding Store & Outlet
Jag hade ganska låga förväntningar om jag ska vara ärlig. Hade ju varit där en gång innan och då hittade jag verkligen ingenting. Jaa eller förutom en klänning som var ganska fin men som låg på runt 23 000kr. Så jag var ganska nervös när vi skulle upp. Sen ska jag tillägga att den gången kollade jag inte åt mig så det kan ju också varit det. 
 
Skrev ju i ett tidigare inlägg att jag inte hade någon budget direkt eller att jag skulle säga 30 000kr. Det gjorde jag faktiskt inte.
Jag la mig på 20 000kr och då sa Angelica, hon som hjälpte mig, att jag kunde praktiskttaget välja vilken klänning som helst i butiken. Något som kändes skönt även om man såklart vill komma undan så billigt som möjligt! 
 
Tänkte jag skulle beskriva händelseförloppet lite grann. Kan vara kul för er framtida brudar som kanske också ska åka upp :)
 
 
Vi hade tid klockan 14.00 och var framme runt 13.45. Vi fick gå runt lite själva först och kolla om vi hittade något jag tyckte om. Tror jag drog i två klänningar kanske och båda låg på runt 22-23 000kr, SÅKLART, SUCK! Haha. Det blev ingen av de klänningarna kan jag avslöja. 
 
Tror jag provade runt sju klänningar men två av dem fick jag knappt på mig innan jag bad Angelica att ta av dem då de var så fula (på mig). Kommer inte skriva ut pris och sådär på klänningen jag valde men den dyraste klänningen som jag provade kostade 20 000kr, så någonstans där blev det vilket jag är väldigt nöjd med! Klänning är väldigt viktigt för mig och jag är SÅÅÅÅÅ nöjd med min.
 
Tur att vi (Läs: Pernilla och Linn) tog bilder så jag har något att kolla på i 3-6 månader vilket det tar för min klänning att komma. 
 
Som jag tjatat om tidigare så kommer jag inte visa bild på klänningen, varken innan eller efter bröllopet och jag kommer heller inte avslöja modell, märke, om jag kommer ha slöja osv. 
För er som är bjudna på bröllopet så får ni alla svar då och för er andra får dessa bilder räcka. 
 
 
Men för att fortsätta,
Jag fick ju hjälp med att hitta klänningar både från vännerna och Angelica, vilket var tur då man blir lite nollställd när man väl är där! 
 
Pernilla och Linn fick slå sig ner i en sammetssoffa och jag fick börja prova klänningar. Det var tre klänningar som stod ut extra mycket när jag provat alla en gång och då fick vi lite tid och sitta ner och kolla på bilderna som tagits och sen gå ett nytt varv i butiken och kolla igen med "nya" ögon. Hittade ingenting andra gången utan var mer säker på de tre som var kvar i tävlingen höhö. 
Till slut stod det mellan två klänningar som var helt olika och sen blev det en! Visste det direkt när jag tog på mig den och såg mig i spegeln. Tänke: 
Det här är klänningen jag kommer ha på mig när jag gifter mig med J. 
 
Mitt intryck av Nordic Wedding Store & Outlet denna gången är att det är värt resan. Det är så mysigt och fint och man får verkligen toppen service!
 
 
Däremot måste jag nog säga att om man har en ganska kräsen smak kanske det inte är jätte värt att åka om man har en tajt budget. Man måste nog kunna ha minst 15 000kr i budget för att kunna känna att man kan hitta något som man kommer tycka om. Det var inte många klänningar som var extravaganta som låg under det, men det är ju en smaksak. 
 
Sen återstod bara att ta mått och beställa klänningen. 
 
Som jag skrev innan känns det såå himla skönt att ha beställt klänningen nu. Sen vill jag ju bara ha min klänning nuuuu. Speciellt eftersom den kommer vara i min storlek när den kommer. Alltid svårt att tycka om något som är för stort även om denna lyckades få mig kär. 
 
Sen måste jag skriva det ännu en gång: Nu känns verkligen bröllopet på riktigt och jag spricker av förväntan!! 
 
Nu ska jag ta upp telefonen och kolla på klänningen igen, hihi. Hoppas ni får en mysig kväll finisar. PUSS! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0