- . B U L G A R I E N . -

 
Hej alla finisar!
 
Nu är jag äntligen tillbaka på bloggen igen. En vecka borta från bloggen kändes faktiskt väldigt länge om jag ska vara ärlig. Vi landade 00.30 igår efter en vecka full av sol och bad vilket var riktigt skönt. 
Men som jag lovade så kommer här ett blogginlägg om vår resa till Bulgarien
 
Vi åkte 17.10 den 18e juli och landade 21.10 i Burgas vilket är Bulgariens fjärde största stad. Vid nio på kvällen var det mörkt så mitt intryck av landet var inte riktigt hundra procent. Vårt hotell låg 30 minuter från flygplatsen vilket jag tyckte var sjukt skönt för jag hatar långa transferresor. Väl framme på hotellet fick vi checka in och sen var det mer eller mindre rakt ner i säng. 
 
Vi bodde på Helena Sands vilket var ett hotell som hade ett väldigt bra läge men det var väl mest det som var bra med det om jag ska vara helt ärlig. 
Man fick absolut ingen information från personalen angående någonting. Engelska var heller inte deras starka sida och därför var kommunikationen kass. Maten var som vanligt tråkig. Då var deras restaurang ändå utnämnd till en av de bästa. Städningen på rummen verkade pendla beroende på gäst för hos oss glömde de ge oss handdukar och fylla på med produkter vilket jag tycker är otroligt dåligt med tanke på att det är ett 5 stjärnigt hotell...Menmen! 
 
 
Läget var som sagt bra. Hotellet ligger i Sunny beach men i utkanten så man slapp en massa folk som livade runt. Vakter fanns även vid alla ingångar vilket kändes skönt. 
Stranden låg bara ett stenkast bort och poolen var fin. Det bästa med poolen var att det var lätt att få plats samt att den var ganska kall. I vanliga fall brukar jag hata kalla pooler men i denna stekande hetta var det skönt att den gjorde en nerkyld. 
 
Något som var tråkigt var allt paxande vid stranden. Kom man senare än 8.00 på morgonen fanns det ingen chans att få en solstol på stranden för verkligen aaaaalla gick upp vid 6-7 och paxade sina platser som de först kom och använde vid 10-11.00. Då kan jag sakna vakterna som finns på Gran Canaria osv som går och kollar att solstolarna verkligen används och om inte, tar bort handdukarna. 
 
 
 
Vad gjorde vi om dagarna då? 
Sol och bad blev det verkligen mycket av. Vi ville ju bara ta det lugnt så det passade perfekt. Jag hann läsa ut 3 1/2 böcker under resan. Sedan gick vi och kikade på "butikerna" på strandpromenaden. Käkade lite lunch ibland (ingick inte på hotellet. Endast Halvpension). Älskar dessa glassar, så gott!!!
Dagen innan vi skulle åka hem var det grått så vi valde att åka in till Burgas och shoppa lite.
Tänkte göra ett separat inlägg med vad jag fick med mig så tar allt sånt där :)
 
 
Nessebar
En förmiddag passade vi på att åka tio minuter bort till Nessebar (den gamla delen) och kolla runt. Sjukt fint och så mysigt! Det enda negativa var värmen. Man kokade innanför stadsmurarna! 
Vi stannade även och åt lunch på ett jätte mysigt ställe med utsikt över havet. Däremot var maten ingen hit för mig men J tyckte det var toppen. Jätte mysigt ställe, enda minuset var försäljarna som var för på och envisa. 
 
 
 
I det stora hela var jag väldigt nöjd med resan. Vi fick sol, bad och lugn och ro vilket var precis det vi ville ha. En vecka för oss själva var också något riktigt välbehövt. 
 
Plus och minus för Bulgarien
 
+
 
  • Bra väder
  • Fin natur
  • Billigt 
  • Maten var tråkig. Både på restaurang och hotell
  • Tråkig shopping (om man inte ville åka tvärs över landet)
 
Detta är min korta recension av Bulgarien. Jag tror inte jag kommer åka tillbaka faktiskt. Åker hellre till Spanien eller Italien och får bättre kvalité även om det är dyrare men det är en smaksak. 
 
Puss på er ❤
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0