. B U L G A R I E N .

 
Hej på er fina läsare!
Nu är det inte långt kvar till semester och även fast jag längtar efter ledig tid och bara kunna vara ledig så känns det också lite trist. Tycker mitt jobb är väldigt roligt och jag kommer sakna mina kollegor, men lite ledigt kommer man må bra av.
 
Vad händer då under semestern kanske ni tänker?
Ja ni, jag och J ska åka till Bulgarien! Vi bokade resan igår och jag är så spänd! Ingen av oss har varit där innan men jag har hört gott om landet och det passar våra behov. 
 
Vi vill sola och bada, uppleva saker och jag vill kunna shoppa(hihi). Temperaturen ligger king 28 grader vilket också passar oss bra. Vi kommer bo i Sunny beach men i utkanten, så vi hoppas på lite fest vilket det troligen kommer vara då hotellet inte direkt är fest-vänligt i pris. Men vi får se! 
 
Detta blir min och J:s första solresa ihop också så det ska bli extra mysigt! Och tänkt, nästa gång vi åker på solresa blir troligen när vi är man och hustru. Fasiken va jag längtar! 
 
Ska försöka vara duktig på att fota och så när vi är borta. Tänker att jag ska skriva en recension om landet, maten, hotellet och ja hela alltet sen. 
 
Något vi redan lärt oss om Bulgarien är:
  • De tillhör EU (Hade noll koll, haha)
  • De använder endast sin egenvaluta Bulgarisk LEV tror jag den hette. - Kontanter är vanligare än kort. 
  • De ligger +1 timme 
 
Ja ni ser ju va bra koll vi har ;)
 
Nu längtar jag ännu mer! 
Idag är förövrigt min och j:s dag så vi ska fira lite efter jobbet. Hoppas er dag blir toppen, puss på er X
 
//Det fina hotellet vi ska till //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0