¡ C A I R O . 2 . Å R !

 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Cairos födelsedag!
Jag kan fortfarande inte förstå att den lilla busungen redan fyller 2 år?! Hur galet är inte det? Han är i alla fall den bästa jag vet och kärleken till honom är obeskrivbar! Mattes lilla älskling❤️
 
Jag kommer ihåg när jag såg honom första gången. Så liten och osäker. Han skojade gott med sina syskon medans mamma vakade och ibland tittade han på mig, avvaktandes och misstänksamt. Jag blev kär i honom där och då. I den lilla blåögda katten (vars ögon jag hoppades skulle bli gula).  
Jag ska inte ljuga och säga att den första tiden med Cairo var enkel. Den var ett rent helvete! En så busig katt på en så liten yta (studentlägenheter är verkligen inga bra första hem). I genomsnitt väckte han mig 12 gånger per natt med att vilja leka eller bara för att jäklas. Det var på riktigt den värsta tiden i mitt liv. 
Samtidigt var 2017 det värsta året i mitt liv och att han kom in just då gjorde allt så mycket bättre. Han räddade mig
Tack för det. 
 
Ett tag var det dock så illa att jag till och med funderade på att ge bort honom då jag inte klarade av det. Sömnbrist gör hemska saker med en men det slutade med att jag behöll honom ändå. Något jag inte ångrar för en sekund! Jag är inte en sån som ger upp, inte en chans. 
 
Idag bor vi tre i en stor lägenhet med mycket yta. Vi har precis upptäckt balkongen och oj va spännande det är! Utekatt vet jag inte om han någonsin kommer att bli, han trivs bra som han har det nu och vi ser ingen anledning att ändra på det. 
 
Cairo är en otroligt försiktig katt. Allt skrämmer honom. För hårda fotsteg, höga skratt, dammsugaren, en galje som faller till golvet. Jaa det mesta. 
Han hade en taskig uppväxt med människor som saknar förmågan att förstå sig på katter. Något som gör ont i mig än idag. Hade jag kunnat hade jag tagit alla djuren därifrån men jag är glad att jag fick med mig Cairo. Hans syskon verkar ha det bra och det känns skönt att veta. 
 
Idag är Cairo en exakt kopia av mig (säger J). Han är försiktig men han står också på sig. Pratar mycket, myser massor och lever som en kung! Precis som han bör göra, han heter ju inte Kung Cairo för ingenting ;)
 
I födelsedagspresent fick han en ny leksak och en vattenfontän. Cairo dricker inte vatten om det inte kommer från ett glas och nu när det är varmt vill vi verkligen försöka få honom att dricka mer så vi köpte en fontän och efter någon timme vågade han sig fram och dricka. Under kvällen har han varit framme och druckit ca 4 gånger.
Helt otroligt! Han som aldrig vill dricka annars. 
Längre fram ska han få ett klätterträd också men det ska sättas fast i väggen så vi väntar på att väggarna ska tapetseras först. 
 
Cairo tackar för alla grattis och uppskattar er beundran, haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0