- . M y . W e d d i n g d r e s s . -


 
Hej allihopa! 
Jag måste vara ärlig och säga att jag inte var helt säker på om jag ville dela detta inlägget med er, som jag nämnde i ett tidigare inlägg anser jag ju att vissa saker med bröllopet är väldigt privat och just klänningen är en sån del.
 
 
Samtidigt har jag ju er läsare som jag hoppas och tror bara vill mig väl och att ni är nyfikna på planeringen och även klänningen. Därför valde jag att ändå publicera det här inlägget! 
 
För några dagar sen lyckades jag samla ihop alla mina fantastiska brudtärnor till att mötas i Göteborg för min första brudklänningsprovning!
Vi var på ett litet ställe just eftersom jag hade hittat en klänning jag verkligen ville prova men när vi ändå var där provade jag tre klänningar till. Bland annat klänningen på bilden. 
Jag kan inte beskriva hur overkligt, skumt, sjukt och galet det kändes att stå där och först välja klänningar och sedan prova dem. Tack och lov hade jag mina fina vänner till hjälp!  
 
Jag köpte ingen klänning där och då och jag sitter varje dag och kollar på de få bilderna vi lyckades ta. Får ju förtydliga att det var fotoförbud i butiken men det stoppade inte mina brudtärnor, haha. Förstår förbudet till viss del men samtidigt är detta ett sådant tillfälle man verkligen vill föreviga och kunna kolla på igen så fast det var fel att fota är jag glad att vi gjorde det ändå! 
 
Jag har istället bokat tid efter sommaren på ett annat ställe där jag verkligen hoppas jag hittar min drömklänning. 
 
Det som jag tycker är lite komiskt är att jag är en väldigt stark person som vet vad jag gillar och hatar men ändå är det svårt att veta med just brudklänningar. Liksom gillar jag den färgen? den modellen, det tyget? Är jag bara ovan eller är det inte jag? Gaah! Jag hoppas det klarnar lite mer nästa provning. 
 
Många reagerar på att jag redan varit och provat och ska prova igen så snart med tanke på att bröllopet är först nästa år.
Tänkte passa på och svara på det här också.
Anledningen till att jag provar så "fort" är för att jag först och främst tycker det är kul men även för att vissa klänningar har leveranstid på 6 månader. Sen ska ändringar göras hos en sömmerska när den väl kommit vilket drar iväg tiden ännu mer. Jag anser därför inte att jag är ute tidigt utan egentligen lagom för att slippa känna press desto närmare bröllopet vi kommer. 
 
Det var egentligen så mycket jag tänkte skriva om brudklänningen här. Klänningen på bilden är alltså inte min brudklänning. Den riktiga kommer inte visas på bloggen alls som jag känner just nu. Möjligen efter bröllopet om någongång. Detta är alltså för att jag vill hålla det privat men även för att det ska bli en överraskning för gäster och min framtida man. 
Tack för förståelsen och glad midsommar på er ! X
 
//Smygbild delux, haha //
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kände precis som du, att det kändes konstigt/ovant. Visste liksom inte hur jag skulle känna och veta att detta var "den" klänning jag skulle ha. Hade kollat innan å trodde jag visste vad jag ville ha. Men OJ vad fel jag hade, var öppen för det mesta säger jag bara! Min blev en helt annan än tänkt, och så fort jag fick på mig den visste jag att den skulle jag ha. Den satt perfekt ifrån start och behövdes inte sys om något! Stort lycka till!

2019-06-20 @ 21:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0