N y . L ä g e n h e t . P t . I

 
Godmorgon fina läsare,
Hur mår ni? Själv känner jag mig trött! Vaknade vid 9.55 och kände att jag inte kunde sova mer men ändå känner jag mig trött.. hmm.
Jaja! 
 
Har ju varit en lite konstig vecka då det varit röd dag i torsdags (=ledig!!) och sen jobbade jag i fredags och sen ledig för helg. Detta har i alla fall gjort att vi kommit en bit på lägenheten. Vilket känns jätte roligt! 
 
Det är ganska komiskt att vi både har vårt nya hem att inreda och göra klart samtidigt som vi planerar för ett bröllop. Det varvas ganska mycket här hemma. 
Ena stunden pratar vi om antal gäster andra om vilken skruvdragare vi ska köpa, haha. 
 
Nämnde ju för ett tag sen att jag skulle visa mer när vi börjat komma i ordning. Vi är verkligen inte klara än, men mer och mer börjar komma på plats så tänkte jag skulle bjuda på smakprov från våra sovrum (har två) + vardagsrummet! Köket fick ni en liiiiten gratis kik på, på första bilden, älskar dessa tavlor! 
 
Näst på tur blir nog hallen och balkongen. Men vi väntar fortfarande på nyckelsaker till alla ställena så blir mer smakprov än helhetsbilder. 
 
 
 
Här är i alla fall min nya favorit plats i hela lägenheten. Min alldeles egna sminkhörna.
Denna gjordes klart i torsdags efter jag fick spegeln som jag ÄLSKAR! 
Tanken är att det ska till ett smyckesskrin, några lådor och lite så till själva bordet men i det stora hela är det klart. Så kul!! 
 
 
 
Detta är då vårt andra sovrum. Vi har valt att göra det dels till ett gästrum men även till ett arbetsrum. Vi båda har möjligheten att jobba hemifrån och då känns det skönt att kunna sitta lite ostört! Detta rummet är nästan klart då vi bara ska köpa en matta (när vi hittar den). Jätte kul! 
 
 
Här kommer också smakprovetvardagsrummet. Älskar allt där inne. Speciellt den stora spegeln, soffan, matbordet och stolarna. Det är mycket detaljer i rummet och det älskar jag. Två tavlor till är påväg men sen kallar vi nog detta rummet för klart. Yaay!! 
 
Något jag är jätte glad för är att vi köpt en del saker på secondhand. Tänkte visa närbild på några av sakerna i ett senare inlägg. Älskar att ha saker som ingen annan har + att det är snällare för miljön. Har sån tur att J håller med :)
 
Sen kan ju tilläggas att skrivbordet inte ser så fint ut längre. Nu är bordet överfyllt att papper och broschyrer för olika bilar
 
JAA inte nog med ny lägenhet och bröllop, en ny bil kanske är påväg in också. Ska man så ska man köra stort! Haha. 
 
Sen kan jag ju tillägga att vi var och kollade bröllopslokal i fredags igen. På stället vi verkligen vill vara och där vi känt från första början känns så rätt! Kan säga att vi blev kära direkt. Både jag och J kunde se bröllopet framför oss och vi visste efter två minuter att det är här vi vill vara! 
Det bästa är också att vi fick datumet vi verkligen ville ha. Är så spänd!! 
Kan också flika in att trots avstånd och helt olika scheman så har jag fått JA från två av mina tre brudtärnor (den tredje är svår att få tag i så henne har jag inte frågat ännu). Känns så skönt att veta att jag kommer ha dem där vid min. sida , finare vänner går inte att hitta <3
 
Sen längtar jag till att skicka ut våra "save the date"- kort för att se till att alla våra nära och kära vet att dagen kommer och att vi vill ha dem där med oss. LÄNGTAR!!
 
Wellwell,
Nu ska jag försöka väcka J så vi kan käka lite frukost. 
Hoppas resten av er helg blir super mysig! 
Puss på er X
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0