T H E ' Y E A R ' 2 0 1 7

 
Hej bloggen, 
Hoppas ni mår bra, jag mår helt okej! Jag är helt slut efter min andra vecka på mitt nya jobb. Missförstå mig inte, jag är så glad och tacksam över att jag fått den här möjligheten och chansen. Något jag insåg extra mycket idag när vi hade avtackning för två chefer. En av dem var den som anställde mig och det gjorde ont i mig att han slutar eftersom jag ändå blev anställd av honom men min nya chef är hur bra som helst så är säker på att det blir bra ändå! 
 
Annars då? 
Det har varit väldigt mycket tankar det senaste. Av anledningar jag inte vill gå in på gjorde 2017 sig väldigt påmind vilket självklart påverkar mig då det varit det absolut värsta året i mitt liv. 
många sätt har jag släppt och framförallt gått vidare från allt som hände då men det kommer alltid vara jobbigt att tänka på det vilket gjorde att jag kände att jag var tvungen att sitta ner och verkligen förklara för J vad som hände det året.
Något som kändes helt knasigt eftersom det känns som han alltid funnits i mitt liv och jag hade gett vad som helst för att han skulle varit där då, men samtidigt uppskattar jag vår kärlek mer eftersom jag fick gå igenom helvete för att få den. 
 
2017 kommer föralltid vara året som jag dog. Själsligt men på många sätt också fysiskt. Efter två år så finns det fortfarande tydliga ärr kvar (vill förtydliga att jag menar bildliga ärr) men såren har läkt och om jag ska vara helt ärlig så minns jag knappt det året. Det är facinerande hur mycket människohjärnan kan göra. 
 
Samtidigt finns det fortfarande faktorer från det året, som med jämna mellanrum gör sig påmind. Vilket också är jobbigt och det kommer det nog alltid vara. Men det är okej. Och jag är så tacksam att jag har världens finaste kille som stöttar mig och hjälper mig att läka, varje dag. 
 
Jag önskar att jag kunde vetat det då. Att någon fantatisk var påväg. 
 
Något jag tänkte på häromdagen var att om jag fick chansen att åka tillbaka till januari 2017 (innan allt hände) så skulle jag inte göra det. Det finns ingenting av det året som jag vill ändra eller återuppleva igen. Jag håller de få men kära minnena i mitt hjärta och låter det som har varit, va.
Allt och alla som inte följde med därifrån var menat och jag är tacksam för allt. 
 
X
 
// mitt i stormen //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0