L E T ´ S . T A L K . W E D D I N G .

 
 
Hej på er !
Det var inte igår och som de flesta av er vet så har det hänt mycket sen sist. 
Semester, sommar och bröllop
 
Vet att många hoppas på ett inlägg fyllt av bilder och detaljerade beskrivningar om bröllopet men det kommer tyvärr inte. Något jag redan skrivit om tidigare men såg att det blev många besök här dagen efter bröllopet så tänkte det var lika bra att nämna det igen. 
 
Jag och Josef gifte oss i alla fall 8 augusti
Känns nästan lite förbjudet att skriva det nu. Troligen för vi varit så förtegna om datumet innan. Men det var en väldigt fin dag. Corona påverkade oss inte så mycket som vi trott ändå. 
Vi blev 41 stycken + personal, präst, DJ, fotograf osv. Precis lagom faktiskt!
 
Anledningen till att det blev 8 augusti är för att vi har årsdag 9e augusti men pågrund av skottår var 9e augusti en söndag så fick bli 8e istället. 
Det blev fantastiskt väder också! Vi hade ställt in oss på det värsta men blev över 30 grader och strålande sol! Lite för varmt nästan men fint ändå. Hellre varmt än kallt. 
 
Vi väntar fortfarande på bilder från vår fotograf men de smakprov vi sett är vi väldigt nöjda med! Ska presentera henne i ett annat inlägg. Världens bästa! 
 
Vi hade ett telefonfritt bröllop med fotoförbud så ingen förutom vi ska ha bilder från bröllopet. Förutom några Polaroid bilder som försvann hem med gästerna men det var inte det farligaste. Många har frågat varför vi hade fotoförbud och den enkla anledningen är för att ingen förutom vi ska ha bilder från vår speciella och intima dag. Simple as that. Spridning av bilder och filmer på sociala medier idag är galet stor och jag hade aldrig velat ha bilder från det på sociala medier och speciellt inte på andras. De som vi ville fira dagen med var där och det finns ingen anledning att visa det för andra.
Vet att många är nyfikna men så är det.
 
Tänker att jag ska svara på några vanliga frågor som jag fått här i nästa inlägg också som rör bröllopet. 
 
Annars var det väldigt skönt med semester. Lite trist att den är slut. Känner mig tyvärr inte utvilad vilket troligen beror på att vi hade bröllopet att planera och stressa för de första tre veckorna och sen veckan efter bröllopet var vi helt utmattade och orkeslösa. 
 
Nu blir det ju en flytt också, 1/9 får vi tillgång till vår nya lägenhet och då rör vi oss från Norrmalm. Tycker flytt är tråkigt och jobbigt men ska ändå bli skönt att komma iordning i det nya. Håller på och rensar ut lite här hemma också då den nya lägenheten är en tvåa. Denna gången ska vi verkligen BARA ta med det ytterst minsta. Jag har varit hård mot både mig själv och Josef med detta. Så lätt att ta med sig massa skit som man sen aldrig använder!
 
Blev ett kort inlägg idag men tänker försöka lägga upp ett i helgen också där ni kanske får mer svar på era frågor. Nu ska jag slänga i mig lite lunch innan jag ska fortsätta jobba igen. X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0