- . 6 . s n a b b a . -

 Hej på er alla fina! Hoppas ni har en fantastisk lördagskväll. Själv har jag en väldigt lugn kväll, vilket är såå skönt. Hela januari har varit kaos för mig. Trodde aldrig jag skulle säga detta med det finns något som heter: för mycket resande. Egypten, London och Wroclaw, allt inom loppet av fyra veckor. 
Tro mig, jag älskar att resa men lite mer utspritt hade varit trevligt. Nu blir det dock inga mer resor innan sommaren så får istället hoppas på fint väder här hemma. 
 
Hur mår ni föresten? Mår ni bra? 
Jag själv känner mig conflicted (?), finns inget lika bra ord för det på svenska men typ så. Massa tankar i mitt huvud, för lite sömn, mycket på jobbet, mycket i det privata. Vet inte riktigt vad jag ska göra, vad jag ska lägga energi på. Ja, ni hör ju. 
 
I alla fall, fick ett mejl från blogg.se där de sa att mina besökare saknade mig så fick lite dåligt samvete för att jag är så kass på att uppdatera er. Nytt år och allt. Men jag känner samtidigt ingen enorm inspiration till att skriva så tänkte jag kör en lista med sex snabba.
Bättre än inget tänker jag! 
 
-. 1 .- Vad längtar du till?
Vår, sommar, värme, sol. Jag ser fram emot mycket egentligen. Jag längtar till nästa Escape room film kommer, längtar tills mitt hår vuxit ut, jag längtar tills Pernilla kommer ner. Jag längtar till Rom, jag längtar tills jag hittar de perfekta ljusa byxorna. Jag längtar till man kan käka glass i solen, hur gott? 
Har självklart djupare saker jag längtar till också men detta är saker jag mår bra av, sånt jag behöver påfyllning av, pronto. 
 
 
 
 
 
-. 2 .- Vad saknar du?
Ännu en gång, värme, sol, sommar. Men jag saknar också ibland den gamla jag. Låter sjukt konstigt men typ Maria innan 2017. Insåg idag när jag och Jennie åkte upp till Årjäng att jag verkligen har ändrats. Mestadels positivt men också negativt. Jag kan sakna den där tjejen. Fan va fin hon var asså. 
 
Medans jag skriver inser jag att jag saknar, asså verkligen saknar pannkakorna på "The breakfast club". Går nog inte en dag utan att jag tänker på dem, true love!! Haha. 
What can I say, this girl loves her food. 
 
 
-. 3 .- Vad älskar du?
 
 
Jag älskar Fanta, jag älskar popcorn, jag älskar min katt. Det är sånt som aldrig kommer ändras. 
 
Jag älskar hur musik kan påverka en på alla möjliga sätt. Hur musik binder samman ens fysiska mående med det psykiska, med själen. För mig är det sann kärlek när jag hittar en låt som påverkar mig down to the core. Och jag vördar den låten, älskar den och låter den beröra mig. 
Jag älskar min spellista "Favoriter" på spotify. Varje låt där är verkligen en faavorit som nuddat min själ på olika sätt. Jag brukar säga att om man lyssnar på den spellistan så är det som att läsa min dagbok. Jag vet precis vart jag befann mig när jag hör en låt och kan direkt koppla ihop den med olika känslor och tankar. Det är häftigt. 
Spellistan är öppen så vill ni ta en kik så varsågoda, happy reading, haha. 
Ni når den: HÄR
 
-. 4 .- Vad hatar du?
 
 
Förutom det självklara som krig, orättvisor, rasism, våld osv. så hatar jag nog ganska lite. Jag hatar väldigt få människor om ens någon. Grejen med mig är nämligen att jag har en viss energinivå jag lägger på människor, om personen inte gör sig förtjänt av min energi så lägger jag ingen heller. För mig blir då människan ingenting. Obetydlig. Så det här med att hata, nja det har jag ingen ork eller tid till. 
 
Om jag ska se till andra saker jag hatar så kan jag hata att jag är så osmidig ibland. Asså både med att jag är sjukt klumpig och även ibland ganska hård som person. Jag önskar att jag var mer förlåtande men det jobbar jag också på. 
 
 
-. 5 .- Vad rekommenderar du?
 
 
Hmmmm... Jag rekommenderar pannkakorna på "The breakfast club", jag vill också tipsa om att alltid vara sig själv är riktigt coolt och att programmet "Sugar rush" på Netflix är sjukt mysigt och bra! 
 
Jag skulle rekommendera att alltid vara ärlig, jag själv är brutalt ärlig som person, no filter. Jag skulle verkligen rekommendera att lära känna dig själv på djupet. Jag funderar själv på att åka på ett tystnadsretreat.
Men man ska ha tiden också... 
 
Har man inte den möjligheten så ta en promenad själv i skogen eller sitt i tystnad hemma i soffan. Glöm inte dig själv är väl allt jag försöker säga. 
 
 
 
HAHA var bara tvungen att ta med den nedre bilden också som jag hittade i mitt arkiv. Jäklar va hår!!! Dröm. 
 
-. 6 .- Vad drömmer du om?
 
Jaa asså just nu är jag inne i period där jag drömmer sjukt mycket men inget som jag direkt kommer ihåg men jag drömmer mycket om spindlar (tack för den hjärnan, bläää)och jag drömmer mycket om glädje. 
 
Men i ett medvetet tillstånd drömmer jag om att resa tillbaka till Colombia, bestiga berg, lära mig ett nytt språk, börja dansa och bli bra på det. Sen drömmer jag om mitt långa hårsvall tillbaka. Låter kanske löjligt men det är sån skillnad på mitt mående när jag har långt hår! 
 
 

Nu däremot ska jag sova. Ta hand om er, om ni festar ikväll, drick inte för mycket och kom hem säkert. Puss på er! X
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0