- . 7 . f a v o r i t e r . -

 

 

 

 

Hej på er!

Då jag ligger hemma sjuk - IGEN! (suck) så tänkte jag passa på att uppdatera bloggen lite men eftersom jag inte mått bra på hela helgen finns det inte jätte mycket att berätta så jag tänkte köra en á la 2007 och svara på en sån här rolig blogglista. Kanske svarar på något ni inte visste! 

 

Kan ju tillägga att jag började skriva runt 12.00 idag och detta blir publicerat runt 17.30-tiden. Jäkla förkylning! 

 
- . 1 . - Favorit film
Herregud det går knappt att svara på. Har så många olika, Stolthet och fördom med Keira Knightley, De tre musketörerna från 1993, typ alla Harry Potter, alla Hobbit filmerna, alla Die hard och Escape room... Men om jag ska välja min absoluta favorit måste jag säga Life of Pi. Den enda filmen jag sett som jag verkligen kände förändrade mig som människa. Vet inte hur jag ska förklara det mer än att jag inte var samma person efter den filmen var slut. Så vacker men samtidigt så sorglig. Verkligen värd att se om ni inte redan har gjort det!
 
 
- . 2 . - Favorit låt
Men asså den här är ju ännu svårare! Detta går knappt att svara på. Det ändrar sig hela tiden. Men just nu är nog favoritlåten "Calling on me". 
 
Glöm inte att ni kan gå in och lyssna på min favorit-lista med alla låtar jag älskar och har älskat HÄR, om ni vill hålla er uppdaterade 😙. 
 
 
 
 
 
- . 3 . - Favorit godis
Är ju inget jätte fan av godis egentligen. Choklad är gott men lösgodis lockar inte jätte mycket. Har egentligen bara tre olika godissorter jag äter när det kommer till just lösgodis och det är "Lys melk", "Maoam" och "Persikor". Just nu är jag inne i en period där jag tröttnat lite på Maoam men dem har jag älskat sen jag var barn.
 
 
- . 4 . - Favorit smink
Har aldrig och kommer nog aldrig vara en tjej som är super intresserad utav smink. Har fått upp intresset mer för make up och sånt det senaste året men jag får fortfarande ångest när mascaran tar slut eller något annat måste inhandlas. Köpte nya sminkborstar häromdagen, det var lite kul faktiskt. Men har egentligen inget favorit smink. Det bästa är nästan när man är utomlands och man slänger på sig lite puder och mascara och man är klar. Mitt favorit sminkmärke är Benefit. Deras mascaror (?) är sjukt bra men dyra. 
 
 
- . 5 . - Favorit mat
Kommer nog inte som en överraskning att jag säger kött här. Kommer alltid välja kött på restauranger. Vet att det blivit väldigt vanligt nu att sluta äta kött, välja substitut till mjölk osv, vilket är jätte bra men jag kommer aldrig bli sån. Älskar kött för mycket och tycker det är för gott för att sluta äta. Men har börjat försöka äta mer vegetarisk till vardags faktiskt. Alltid något.
 
 
- . 6 . - Favorit resemål
Här är det lite dubbelt. Om jag ska säga efter antal besök så är det utan tvekan London. Nu i januari var det kanske gång 13, 14? Älskar staden och älskar shoppingen! Men om jag tänker mer av andra anledningar så är det nog Rom (varit där tre gånger tror jag) eller Paris (varit där en gång). De två sista är helt baserat på atmosfären, kulturen och byggnaderna. Paris får ett litet plus i kanten också för de har Disneyland där!! 
 
 
- . 7 . - Favorit butik 
Tror jag kommer svara Nelly.com, Lyko.se eller asos.com om jag ska välja på nätet och Primark, Beshka, Stradivarius, New Look eller Pull & Bear om jag ska välja en fysisk butik. 
 

 
Något ganska kul jag hittade idag när jag var hemma från jobbet var mitt favorit barnprogram, Totally Spies! Asså tack Netflix! Sjukt underhållande fortfarande😉. Nu ÄNTLIGEN kommer J hem snart och med sig har han hostmedicin. Har knappt kunnat sova eller vila idag för att jag får såna sjuka hostattacker. Snälla låt mig bli frisk snart!! 
 
Förutom hosta är jag ändå ganska okej, hoppas på att hostan dämpas tills imorgon så jag kan gå och jobba. 
 
Puss på er! X
 
//Bild från när jag var frisk. Ser verkligen inte ut såhär nu. Suck. //
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0