- . H u r . v a r . h e l g e n ? . -

 

Hej på er fina läsare!
Hoppas ni hade en mysig helg. Tycker det är galet hur snabbt helgen går. Denna gick troligen extra fort för vi var i Stockholm fredag till lördag. 

En sak jag insåg när vi strosade runt på Stockholms gator var att jag faktiskt saknar Stockholm lite grann. Trodde inte jag skulle göra det efter min tid i Stockholm för några år sen men kände faktiskt (nästan) mig lite sugen på att flytta, galet!

Vi åkte upp efter jobbet i fredags och kom fram ungefär 21.30. Vi stannade påvägen och käkade på Jureskogs. Första gången men det var helt okej. Tyckte cheeseburgaren var ganska smaklös men hallå, man kunde köpa popcorn, bara där var det en fullpott.

Vi bodde på Radisson Blu Royal Viking. Aldrig bott där innan men det ligger vädligt centralt och med parkeringshus mittemot hotellet så det var skönt. Mitt första intryck var sådär om jag ska vara ärlig. Så fort man kommer innanför dörrarna möts man av en super livlig bar med hög musik och massa människor (hej corona). Sen ställer man sig i kö för att checka in i receptionen och medans man väntar och hoppas att ens rum inte är nära detta kaos så kommer en tjej gående förbi och kaskadspyr! Vart helt chockad först och äcklad...

Sen får vi komma fram till receptionen och den stackars kvinnan där håller på och dö av allt kaos som verkat hända under kvällen. Inkluderat den super fulla kvinnan som vi precis såg. Receptionisten var i alla fall super härlig och uppgraderade vårt rum som kompensation för vårt välkommnande.

Tog ingen bild på rummet för vi skulle bara sova där så la ingen större vikt på utseendet men det var godkänt.

Vi såg några avsnitt av Big bang theory och sen gick vi och la oss.
I lördags vaknade vi och gjorde oss iordning, checkade ut och gav oss ut på stan.

Jag hade bokat bord på Yellow för brunch 12.00 så vi stack först till Victoria's Secret som ligger i Gallerian och kikade där. Är så ovan att prata svenska med personalen, besöker ju alltid den butiken när jag är i London. Kul i alla fall och ha större butiker i Sverige även om utbudet var betydligt sämre än i tex. London.

Vad tyckte vi om Yellow då?
Har hört ganska gott om det stället så hade en del förväntningar. När vi kom dit några minuter innan de öppnade så hörde vi bara dunkande musik innifrån lokalen. Då kände jag bara "åh neeeej", hatar restauranger och ja, egentligen alla ställen som kör så hög musik att man inte kan prata. Ja, jag är en tant.

Musiken lugnade dock ner sig tills att de öppnade och vi fick sätta oss till bords. Inredningen var väldigt industriell och man såg rakt in i köket vilket Josef älskade. Från att vi fick komma in 12.00 och tills att vi fick maten tog det ca 17 min! Galet snabbt. Vi hade nog ätit klart ca 12.45 och lämnade någon minut efteråt. Vi är väldigt effektiva och gillar inte att sitta och dra oss.

Jag tog pannkakorna och Josef tog chrispy chicken burger. Jag tyckte pannkakorna var goda och lätta och det var precis lagom med tre. Däremot hade jag önskat mer varierade bär än bara blåbär. Josef älskade burgaren och förälskade sig i dressingen och såsen. För Josefs del slog detta The breakfast club men inte för mig.

Efter vi käkat klart hämtade vi bilen och åkte till Mall of Scandinavia och shoppade lite. Bland annat en snygg korg från H&M och nya handdukar från Lexington. Men det var för mycket folk där så vi åkte ganska snabbt. 

Nu sitter jag och väntar på att Josef ska komma hem med lite Pizza hut och sen ska jag fortsätta tvätta. Ta hand om er X




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0