- . E M I L Y . I N . P A R I S . -

 
Hej på er! 
Då var det äntligen lördag igen och denna lördagen har gått väldigt fort måste jag säga. Vi har dock knappt gjort något alls idag. Ganska skönt också!
Jag kommer ihåg när mina helger var fullbokade och vilken ångest det gav mig. Jag har väldigt lätt för att boka upp mig. Blir ju så när man har lyxen att ha många fantastiska vänner man vill träffa.
Minns för några år sen när jag hade grov ångest och inte kunde vara själv (det var då ångesten kom), då umgicks jag med minst tre personer VARJE DAG. De liksom avlöste varandra, haha. Nää men det var så jag behövde ha det ett tag men sen när jag mådde bättre igen så kom jag tillbaka till att älska att vara själv. 
 
Ni ska se mig här hemma på vardagarna när Josef är på jobbet. Jag sitter och pratar med mig själv, skrattar med mig själv och helt enkelt har det jäkligt roligt. Det älskar jag med mig själv, den förmågan att känna att "fan jag har så jäkla kul när det bara är jag"
 
Anyways, idag visade jag Josef två avsnitt av den nya Netflix serien "Emily in Paris". Älskar den! Jag är kär i Lily Collins, hur perfekt får man vara liksom? Och sen att den utspelar sig i Paris och är lite pinsam gör det bara bättre, jag gillar ju det 😉. Kan verkligen rekommendera den! 
 
Imorgon ska jag Ä N T L I G E N få träffa Linn igen. Kommer inte ihåg om jag skrev det men vi bytte ju dag från fredag till söndag. Vi ska äta lite gott och ta ikapp. Lite födelsedagshäng kanske? 
Två veckor kvar tills jag fyller år. 28 här kommer jag! 
 
I övrigt mår jag väldigt bra idag. Fick lite goda nyheter idag på morgonen som gjorde att mitt humör slog i taket. Får se om jag delar med mig utav dem längre fram... 
 
För att fortsätta strö mystik omkring mig så ska jag iväg på ett spännande möte på måndag, vad som händer där kanske jag också delar med mig av. Vi får se! 
 
Förresten, på tal om ingenting:
Igår hade vi date night i Göteborg. Vi hade det för inte så länge sen om ni kommer ihåg. Vi gick och åt på en (för oss) ny restaurang som heter Fontana Di Treve som ligger på Kungsgatan. Jag provade deras kalv/tryffel/svamp pasta och Josef tog en räkor/vitt vin pasta.
Josef var super nöjd och jag var tvärtom. 
 
Tycker det är så tråkigt när man översteker kött så de blir grått och segt. Sen hade de en alledels för tung pasta till och visste inte hur man kryddade så det gjorde tyvärr inte saken bättre.
Mysigt ställe dock, men blir nog inget besök igen för min del. 
 
Sen gick vi på bio och såg Tenet. Josef har tjatat om den så jag gav med mig tillslut. Ångrade mig lite när kvinnan som presenterade filmen sa att den var 2 ½ timme lång. Det hade jag såklart missat! 
Ingen av oss tyckte den var särskilt bra dock, men bio en fredagskväll är väl aldrig fel? 
 
Nu ska vi äta lite middag här hemma och kika på någon film. Ta hand om er och njut av helgen, X
 
// Två som är peppade på helg och en bild från bion //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0