- . m a m m a . -

 
Har du hört mamma vad läkarna säger? Har du hört? 
jag förstår ingenting av vad de säger. 
 
Jag förstår inte vad de säger mamma. Kan du förklara för mig?
Pappa gråter och förmågan att tala har lämnat mig. 
 
Jag grät i duschen innan mamma men vad som var vatten och vad som var tårar vet jag inte. Jag tror inte ens duschen var på, nu när jag tänker på det. 
 
Hur kan jag ha en son mamma, en son? En son som du inte känner och som aldrig kommer att känna dig. 
Hur kan livet fortsätta mamma? Hur kan dag bli natt och natt bli dag. Hur kan jorden fortsätta snurra och stjärnor fortsätta lysa.  
 
Du dog mamma, har du hört något så dumt? Dog. 
En del av mig vill skratta åt det. Liksom hur dumt är inte det? Sant är det ju inte heller. Du har inte lämnat mig. Det kan inte vara sant. Det är ju inte ens logiskt. Bara dumt, så otroligt skrattretande dumt. 
 
Läkarna säger att det inte finns något mer att göra mamma. 
Hur kan det vara sant? Du har ju kämpat hela ditt liv och du är ju känd för att vara så envis. 
 
Sköterskorna säger att jag måste skynda mig mamma, om jag vill hinna säga hejdå. Vad menar dem mamma? Vadå hejdå? Jag förstår inte. 
Vi pratade ju förra veckan. 
 
Jag vet inte vad jag ska säga mamma. Allting gick så fort och vad säger man ens till en sten? 
 
Jag är gravid mamma. Allt det vi pratade om ska nu bli verklighet men han ska födas tre dagar efter din dödsdag mamma. Hur ska du träffa honom då? 
Han föddes 24 mars mamma. En dag tidigare som om det hade hjälp till att ni skulle träffats. 
Han heter Teyon mamma. Teyon och han är perfekt. 
 
Psykologen säger att det är upp till mig nu. Att han får lära känna dig genom mig nu. Men vart börjar jag ens berätta om dig mamma? 
Jag fattar det ju fortfarande inte... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0