- . H a i r . U p d a t e . -

 
Hej finisar! 
Kan ni fatta att det nästan är mitten på augusti nu? Hur galet är inte det? Vart försvinner tiden?? Personligen tycker jag tiden både går långsamt och fort. Fort för att sommaren snart är över men långsamt för jag vill bara ha bröllopet och att mitt hår ska växa!!! 
 
Kommer ni ihåg inlägget jag skrev för ett litet tag sen om mitt hår? För er som har missat det eller vill friska upp minnet så hittar ni det HÄR
 
Jag tänkte uppdatera er lite hur det har gått. 
 
 
Jag köpte ju Silicea + B-vitamin som jag har ätit varje dag. Fick två kartor med 30 piller så nu är jag inne på karta två och än så länge känner jag faktiskt inte av någonting. J tycker att mitt hår har blivit längre, något som inte jag ser men man kanske blir blind? Förstår ju att mitt hår måste ha vuxit i alla fall en centimeter eftersom det gått en månad men förutom det vet jag inte om jag tycker att jag ser något. 
 
Om man ser till min hårkvalité tycker jag faktiskt den har blivit riktigt bra. Sen jag klippte mig 25 juni har jag inte plattat håret mer än kanske 5 gånger? Känner mig riktigt duktig med tanke på att jag gjorde det minst en gång i veckan innan. 
 
Däremot hatar jag verkligen att ha håret lockigt så kvalitén må vara bättre men jag vantrivs och känner mig inte snygg i lockigt så jag vet inte om jag tycker det är värt mödan om jag ska vara ärlig. 
 
Jag är väldigt noga med att alltid använda min inpackning från maria nilla (serien soft) varje gång jag tvättar håret nu och DET måste jag säga har hjälp! Mitt hår känns mycket mjukare och finare nu. 
Har ju också använt mig av leveransen som jag fick av Function of beauty som inte var till mig och vad jag tycker om det kommer i ett inlägg längre fram. Stay tooooooned. 
 
Andra saker jag har gjort för att hjälpa mitt hår är att undvika att föna håret. Jag har även slutat att torka håret med en vanlig handduk. Jag köpte en microfiber handduk som ska torka håret snabbare och också vara mer skonsam mot håret. Håret är ju trots allt som mest känsligt när det är blött. 
 
När vi var på Ullared senast köpte jag även en "wet brush" som man ska borsta håret med när det är blött som är snällare än vanliga borstar. 
 
Jag har fått J att massera min hårbotten varje kväll (om jag inte har håret plattat) för att stimulera hårväxten. Tack för det älskling♥
 
Jaa man kan nog säga att jag gör det mesta för att mitt hår ska växa sig långt och friskt. 
Jag är ju tyvärr en sån person som fixerar mig vid saker och just nu är det mitt hår. Men är det inte så att man blir så fixerad vid det att det lite grann äter upp ens tankar? Sen helt plötsligt släpper det och så fixerar man vid något annat. The circle of life, haha. 
 
Har ni tips på fler saker som kan vara bra för håret eller får det att växa fortare, hit me up! 
 
Uppdaterar er om ett litet tag igen. 
X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0